Mats Green (M): När ska ridsporten accepteras som friskvård?

Mats Green (M): "Ca 4000 ryttare med funktionshinder får genom ridning möjlighet till en hälsofrämjande fritidssysselsättning". ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://nyheter24.se/debatt/880456-mats-green-m-nar-ska-ridsporten-accepteras-som-friskvard

Detta handlar först och främst om ideologi. För vissa partier, är ideologi viktigare än verkligheten. Finansministerns uttalande vittnar tydligt om detta. För det andra handlar det om, precis som allt annat, pengar. Med sveriges näst största idrott kommer ekonomin köras i botten om man kan få friskvårdsbidrag för ridning. Alla har ju sett var hästmänniskorna i Sverige kan åstadkomma när vi samlar oss - hugaligen om de måste betala ut pengar till alla oss

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Mats Green: "Örtbad, rosenterapi och bastubad är några anmärkningsvärda exempel på friskvård som arbetsgivarna kan erbjuda". ... Källa...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tänk att nu är det jag som är arbetsgivaren, nu är det jag som har det fulla arbetsgivaransvaret för mina anställda och nu är det jag...
Svar
0
· Visningar
324
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Varje år sker många skador i samband med ridning och hantering av hästar. Genom ett nystartat projekt ska Upplands ridsportförbund vara...
Svar
0
· Visningar
502
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under onsdagen inleddes årets Hästriksdag 2016 på Sveriges riksdag. Moderatpolitikern och Jönköpingsbon Mats Green (M) leder...
Svar
0
· Visningar
317
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka