Mått på hundbur

MaddeBus

Trådstartare
Just nu har min cockerspaniel bara en tygbur när han åker i bilen men jag vill ha en stålbur till honom.

Mätte honom nu och han är 55 cm hög när han står upp och håller huvudet högt, 70 cm när han ligger ner och sträcker ut sig lite

Är det för litet med 65-70 cm i höjd, 50 cm i bredd och 80 cm i längd?

Kanske ska tilläggas att detta är en hund som mår bättre av att ha mindre plats att röra sig på när han är instängd. Blir det för stort så blir han orolig men man vill ju fortfarande att han ska kunna stå, sitta, vända och ligga och sträcka lite på sig.

Vad tycker ni?

Sv: Mått på hundbur

Normal storlek på bilbur för en cocker av normalstorlek (mkh 36-42cm) är ungefär 60x40x50 (lxbxh). Bilburen bör hållas rätt tajt i storlek för att hunden inte skall skadas vid en krock.

Liknande trådar

Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 704
Senast: linnsan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 231
Övr. Hund Jag har nyligen påbörjat jakten på en ny bilbur, eftersom den vi har nu är för stor (!) och det känns svårt att motivera att ha den kvar... 2
Svar
36
· Visningar
4 390
Senast: Blueberry
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 384
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka