Bilbur - hur åker dina små hundar?

Ska prova en Artfex (small) som en kompis har. Är mest fundersam över luckan: blir man inte galen på att den öppnas "åt fel håll"?
Jo! Jag blir tokig. Jag tycker det är gördrygt å få ut hundarna och få på koppel, armarna räcker ju inte in under luckan som hamnar typ i brösthöjd på mig. Hade funderingar på en sån bur men efter att ha samåkt x antal gånger med kompisen så känner jag näee..
 
Gissa hur kul det är att hitta bra bur till en corgi... Lång och låg. Det blir så mycket dött utrymme.

Den här? :)

Hummertina.jpg
 
Har haft lite olika lösningar till Mille beroende på om jag haft dubbel eller enkelbur. Hans enkelbur är nog den han använde mest, den kom från Connys Hund & jakt. Googla Connys hundbur så dyker den upp. Den jag har är dock föregående modell så den är inte riktigt så kantig.
 
Nu har jag lånat en smallbur från Artfex av en kompis, för att eventuellt köpa.
Den känns bra!

Här har jag precis ställt in den i bilen:

14102598_1055739931212864_6707298871585551999_n.jpg


Tror dock att den ska få bo på andra sidan, bilen är ju rak inuti så det blir bättre med den räta sidan mot väggen. Jag drömmer om att få upp den på stativ, så att jag kan ha förvaring under. Om inte annat blir det "gardinförvaring" på sidan som inte står mot väggen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver lite tips! Blev med Ford Focus (03:a) i helgen och behöver tips på hundbur. Vill självklart ha en krocktestad och skrammelfri...
2
Svar
21
· Visningar
2 701
Övr. Hund Läste att det finns regler om hur stor en bur ska vara. Jag vet inte om dessa regler är det senaste, men det gällde iallafall att buren...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: hjarterdam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp