Måttabell Petrie stövlar

bollen__

Trådstartare
Okej, jag är inte bra på att Googla, för nu har jag googlat som en tok men ändå inte hittat något.
Vars kan jag hitta en måttabell för Petries stövlar? Gärna inte på Holländska.

Eller om någon vet vilket mått normalvidd är? Gärna hur hög en 36/37a är också?!

Tack!

Sv: Måttabell Petrie stövlar

Tack!

Om jag har mätt min vad till 35cm på tjockaste stället. Blir de då för små tror du? De verkar ju vara 35cm i normalvidd. Antar att man behöver lite extra?
Har aldrig köpt stövlar förut så jag känner mig helt borta!

ja du måste ha minst en cm mer än ditt vadmått, annars kommer du få blodstopp i benen. hellre lite för vida än för trånga (om det är hårda stövlar). annat att tänka på är att petries stövlar svänger in ordentligt vid knät, dvs mät benet där också. är det måttet lika eller större än vadmåttet är så måste du gå upp ännu mer.

mina vader är knappt 35 med byxor och strumpor, men fick ta 37 för att få plats med knät.

Men det beror nog på hur benen ser ut. Jag har 36 i vd och beställde därför 37. Mina stövlar sitter inte alls åt längst upp vid knät. Kan tänka mig att det beror på hur långa/korta och musklösa (feta?) ben man har.

Tack för tipsen bägge två! Är ju en liten djungel det här verkar det som. Speciellt om man letar begagnade. Får kanske vänta tills jag har sparat ihop att köpa såna jag verkligen vill ha!!

Fast gå till en återförsäljare och måtta dina ben. Du behöver ju inte köpa stövlarna där för det alt betala lite för måttningen. Det blir sällan fel när någon som är van måttar.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 456
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 139
Senast: Ajda
·
Utrustning Vad är bäst av islands- eller dressyrsadel? Hittade en gammal sådan här tråd men med ganska få svar och hade gärna velat ha nya åsikter...
Svar
7
· Visningar
410
Senast: Hedinn
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 902
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur