Måttbeställda ridstövlar

manhattan_2006

Trådstartare
Efter att ha letat efter nya ridstövlar länge så har jag nu bestämt att måttbeställa ett par. Vill ha tips på märken som måttbeställer stövlar och vad det kostar. Så ni som har måttbeställda stövlar vad har ni för några?

Sv: Måttbeställda ridstövlar

Jag har ett par måttade Königs, måste alltid måtta då jag har smala långa ben... Har inte de flesta märken måttbeställning?

Jag har just beställt ett par Königs väntar på att dom ska komma.. Dom är måttbeställda (både bredd och längd plus dragkedja) och kostade ungefär 4000:-.

Mina gamla är ett par Petrie som även dom är måttbeställda. Det va länge sedan jag köpte dom men jag tror dom kostade runt 3000:-

Tror du kan måttbeställa dom flesta stövlar. Leta efter ett par stövlar som du gillar och ring en återförsäljare som säkert kan hjälpa dig!

Lycka till!

Tror de flesta dyrare marken gar att mattbestalla!

Konigs for "bara" 4000 kronor? Vad ar det for modell och var hittas dem?

dressyr eller? ar sa sugen pa konigs dressyr men allt som kostar pengar ar jobbigt for tillfallet...

Har ett par måttbeställa Sarm Hippique, och två par måttbeställda Parlanti:)

dressyr eller? ar sa sugen pa konigs dressyr men allt som kostar pengar ar jobbigt for tillfallet...

Ja det är en allroundmodell från början men jag har satt i dragkedja fram insidan och beställt 7 cm dressyrbåge(gratis upp till 8 cm). Har köpt dom på Grand-Prix.se

jag har ett par Parlanti :love: underbart sköna..kommer inte ihåg exakt va dom kosta.. runt 4500 tror jag

hur kan dina va så billiga??
haha. eller har dom höjt? för ja beställde på Globen..

Jag måttbeställde ett par Sarm Hippique för fem år sedan. Då kostade de ca 5000 kr. De är helt underbara och helt klart värda pengarna! :bow:

Mvh Jordgubba :)

*kl*

Jag har måttbeställt ett par sergio grasso (tror jag det stavas?) Om jag har rätt för mig så går det nog på 4500, eller så var det 5500? dålig koll :p

ok tack för svaren..
Går det att måttbeställa Cavallo också?

japp, jag har ett par måttbeställda cavallo. men dom har gått sönder i dragkedjan efter 1 år så är lite besviken..Har fortfarande inte fått tillbaka dem från tyskland och det var i november jag lämnade in dom. Riktigt dåligt tkr jag.:mad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
502
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
725
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka