Bukefalos 28 år!

Matte 3c distans

LovingLife

Trådstartare
Jag sitter i detta nu och känner mig aningen förtvivlad över att inte komma något vart och inte heller ha någon som helst hjälp. Läser Matte c på distans och känner att jag egentligen hade behövt någon att med jämna mellanrum räcka upp handen och vinka till sig med en fråga. Känner att jag kanske tagit mig vatten över huvudet? Försöker hitta pedagogiska filmer på internet, men är minst sagt svårt att ta sig till allt och tar på tok för lång tid innan förstått en endaste uppgift. Har försökt att maila om hjälp på Hermods som jag studerar via men det tar en dag innan de svarar och när de väl gör det är det knappt ens ett svar utan hänvisning till nån text..
.Tanken är att läsa in matte c behörighet för att komma in på planerad utbildning till hösten eller nästa vår..
Fler som läst matte på distans? Tips tricks, alternativa vägar etc för att hålla motivationen uppe är välkommet!
 
Hyr en privat lärare ett par timmar i veckan? Finms säkert om du googlar lite. Kanske via ett universitet eller så?
Jag läste på "halvdistans" så vi kunde komma till skolan en gång varannan vecka och få lite hjälp. Det hjälpte inte mig så mycket meb Youtube var min räddning :)

Sen försök att förstå teorin osv bakom talet så du kan tillämpa metoderna på flera uppgifter. Så du inte bara lär dig att lösa just den uppgift du sitter med utan förstår hela konceptet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb En kort fråga fråga - Jag behöver läsa matte 3C på distans så snabbt som möjligt, men det måste väl gå att göra detta på annat sätt än...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 129
Senast: Sasse
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 991
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 332
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp