Maxam Cob GP ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Koko_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 886
K

Koko_

Någon som har en sådan sadel ?

mcobgp.jpg

Är det en sadel ni kan rekomendera ?
Om inte, varför ?
Vart kan man hitta en sådan?

Någon annan sadel ni kan rekomendera till bred och platt hästrygg ?

Har en väldigt bred häst så jag letar för fullt efter en passande sadel.

/koko_

Sv: Maxam Cob GP ?

Tror inte det är något större fel på den Thorowgood tillverkar bra sadlar men om du väljer en griffin i stället så tror jag du få en sadel med högre kvallite och mjukare och skönare sits.

Sveriges första Maxam COB GP XX-vida sadel har lämnat England och kommer snart till Hööks som sen skickar den till mej....

Så jag kan ännu inte uttala mej om hur skön den är att rida i, men jag återkommer senare med en rapport.

Du får beställ den genom Hööks som är Thorowgoods generalagent i Sverige....

Dessutom är priset detsamma som för Hööks övriga Maxamsadlar....2 495:- + frakt 89:- = 2 584:-.....

Går det att få en specialbeställd sadel från England till billigare pris, eller.....

Hur bred är bommen på denna sadel? (Maxam COB GP xx-vid). Skulle vilja ha en "vanlig" sadel utöver westernsadeln har man hitills inte kunnat hitta någon tillräckligt bred. Pållan behöver ca 120 grader...

Äsch, kom just på att jag faktiskt HAR en Maxam hängandes i sadelkammaren (vanliga modellen med bred bom). Den har extremt svängd bom och verkar bara passa svankryggiga pållar... Synd!
Någon som vet hur Griffinsadlarna är svängda?

Mange mener at Griffin-salene er rette (raka) i bommen, men jeg synes de er passe bananformet; som en gjennomsnittlig hesterygg. ;)

vad har du för storlek på den Maxamen du har hängandes?

Måste ju snart börja leta sadel till ponnyn också....

Liknande trådar

Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
650
Senast: skiesabove
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna