Mayler bits?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 064
F

Fladde

Vad tycker ni om dom?

Vill höra allt vad ni tycker för min nya häst gick på det innan hon kom i min ägo.
(nu går hon på sprenger 3dellat och hack)

Sv: Mayler bits?

Myler Bits?

Har ingen erfarenhet av dom själv men de ska vara anatomiska för hästens mun med olika inverkan beroende på utbilningsstaduim och vad hästen trivs på. Har aldrig hört något negativt faktiskt.

Jag har ridit på deras tredelade, fast med vanliga
ringar.
myler2.jpg

Det fungerade inte alls, min häst vart jätteständ och ville inte alls söka stöd mot bettet. Rider också på sprengers vanliga tredelade annars

Håller med ovanstående inlägg...
Funkade inget vidare...

De finns bara i stora storlekar och mina hästar drar 9,5-10,5 i bettstorlek så jag har inte testat.

Funkar jättebra på min polle!
Har prövat massa bett, men detta är det absolut bästa!
Har haft problem med att han slängde upp huvudet och verkade stressad i munnen innan.
Minuset är att det kostade 800 kr, men det känns som välinvesterade pengar.

Fick för en del år sedan ta över en fd SM-hopp ponny som inte alls fungerade med bett i munnen.
Lånade först hem ett Myler kombinationsbett, och det var som "Sesam öppna dej"...
Trots det höga priset köpte vi ett sådant och vi kunde rida henne i total harmoni med det.

Provade det på min gamla häst och hon slängde sej baklänges så snabbt att hon satte sej på rumpan...allt jag gjorde var att försiktigt röra på tygeln....

Just nu använder min 2-åring deras unghästbett, och han bara ÄLSKAR att ha det i munnen....andra bett spottar han ut eller vägrar att bli tränsad med.....

Ponnyn som verkligen skulle behöva ett bett från Myler har för liten mun( 10.5 cm)...

Har sett och ridit så många hästar med olika Mylerbett att jag är övertygad om att det finns ett sådant bett för alla ekipage....fast man kanske får leta lite.....

Seriösa ridsportaffärer "lånar" ut bett så du kan pröva dej fram till vilket du ska ha...

Okej:)

Hade tänkt prova det hon hade vid provridningen :bump:

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 216
Senast: Reshästen
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 688
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025