Visa den bilden för en människa som bor i en större stad och hon förstår vad bilden illustrerar. Jag förstår vad bilden visar. att du säger dig inte förstå det kan jag ju inte hjälpa. Men sög på Google/bil prostituerad så får du fram den här stereotypa bilden och värre...

Jag bor i en större stad (och är ofta i stockholm) och jag tycker mig se att folk ser ut som på bilden, när vi är ute och festar. Det är inga märkvärdiga kläder och det är definitivt inte en bild på en "typisk prostituerad". Ditt uttalande visar ju åter igen på hur länge du levt under din mossiga sten.

se där ett ljus i det annars så kompakta mörkret ;)
Och med ökad berusning så minskar förmågan till rationella val...
Varje gång jag går ut genom dörren istället för att sitta kvar här hemma med låst dörr gör jag ett val som ökar risken för att bli våldtagen. Att man lägger någon som helst fokus på de val kvinnan gör som kan tänkas sluta med våldtäkt är bara rent vidrigt.

Det är klart att det upplevdes som ett övergrepp, men klimat var att bara tugga i sig. Sådant kvinnligt förtryck :cry: Kan du inte se det?
Kvinnlig omskärelse är förbjudet, ett övergrepp, men lever du där och då så är det normaliserat och man bara tiger och tuggar i sig.
Snacka om överdrifter, var har jag sagt ett ord om omskärelser?
En ingrepp som är förbjudet i stort sett i hela världen eller hur?
Upplevs det som ett övergrepp , så är det ett för individen.
Men för den sakens skull behöver alla som utsätts för samma sak inte uppleva det som ett övergrepp. Alla har inte samma upplevelse av en aktuell händelse.

Varje gång jag går ut genom dörren istället för att sitta kvar här hemma med låst dörr gör jag ett val som ökar risken för att bli våldtagen. Att man lägger någon som helst fokus på de val kvinnan gör som kan tänkas sluta med våldtäkt är bara rent vidrigt.
Javisst och varje gång jag sätter mig på motorcykeln så utsätter jag mig för en risk, vilket visar att vi alla gör val som kan få konsekvenser. Att blunda för det är egentligen bara naivt.

Snacka om överdrifter, var har jag sagt ett ord om omskärelser?
En ingrepp som är förbjudet i stort sett i hela världen eller hur?
Upplevs det som ett övergrepp , så är det ett för individen.
Men för den sakens skull behöver alla som utsätts för samma sak inte uppleva det som ett övergrepp. Alla har inte samma upplevelse av en aktuell händelse.
Jag kan svära på att alla kvinnor i Sverige som har blivit utsatta för övergrepp har känt det som ett övergrepp men samtidigt inte har tagit tag i det då kulturen har varit den att män får ofreda kvinnor. Fy faan alltså att det ska vara så himla svårt att ta till sig :cry:

Jag bor i en större stad (och är ofta i stockholm) och jag tycker mig se att folk ser ut som på bilden, när vi är ute och festar. Det är inga märkvärdiga kläder och det är definitivt inte en bild på en "typisk prostituerad". Ditt uttalande visar ju åter igen på hur länge du levt under din mossiga sten.
Alla har vi olika umgänge och som tidigare sagts så är det situationen och tidpunkten som gör bilden lägg då till att bilden kan vara tagen på en tvärgata i Amserdam så...

Jag kan svära på att alla kvinnor i Sverige som har blivit utsatta för övergrepp har känt det som ett övergrepp men samtidigt inte har tagit tag i det då kulturen har varit den att män får ofreda kvinnor. Fy faan alltså att det ska vara så himla svårt att ta till sig :cry:
Då vi/jag fastställt att kravet på ett övergrepp är att den som utsätts upplever det som ett övergrepp så ger jag dig rätt, alla som upplevt det så, har mao. utsatts för ett övergrepp. de som inte upplever det som ett övergrepp har med samma självklarhet inte utsatts för ett...

Javisst och varje gång jag sätter mig på motorcykeln så utsätter jag mig för en risk, vilket visar att vi alla gör val som kan få konsekvenser. Att blunda för det är egentligen bara naivt.
Du tycker inte att det finns en väsentlig skillnad mellan att gå ut från sitt hem (vilket ALLA måste göra) och därmed riskera att bli våldtagen, och att sätta sig på en motorcykel för nöjes skull och eventuellt råka illa ut i trafiken?

Du tycker inte att det finns en väsentlig skillnad mellan att gå ut från sitt hem (vilket ALLA måste göra) och därmed riskera att bli våldtagen, och att sätta sig på en motorcykel för nöjes skull och eventuellt råka illa ut i trafiken?
Den största risken att utsättas för ett övergrepp är i hemmet så risken blir kanske mindre om du går ut, rent statistiskt sett. Om du super dig redlös och lägger dig att sova in en park så stiger naturligtvis risken. på samma sätt som om jag skulle köra full.

Det trodde jag hörde till normal allmänbildning..Men googla på"prostituerad" välj bilder så...
Och menar du att kvinnor bara för de är kvinnor inte skulle vara ansvariga för sina val? Vill du alltså omyndigförklara halva befolkningen. Nej alla är ansvariga för sina egna val.
Men klädsel har ingen betydelse för om någon blir våldtagen. Det är bara efteråt det används som ursäkt.
80-åriga dementa kvinnor blir våldtagna, joggande manliga kommunpolitiker, oskyldigt klädda 14-åringar, städerskor på hotell. Så glöm det där med klädseln.

Alla har vi olika umgänge och som tidigare sagts så är det situationen och tidpunkten som gör bilden lägg då till att bilden kan vara tagen på en tvärgata i Amserdam så...

Ditt umgänge är väl alla andra som fortfarande bor kvar under en sten. Och oavsett klädsel så är det ändå förövaren som gör valet att våldta. Och tro mig, det har INGEN som helst koppling till kläder. Vill en snubbe våldta så gör han det.

Och låser du inte in dig hemma och isolerar dig från män, tar du en risk....

Den största risken att utsättas för ett övergrepp är i hemmet så risken blir kanske mindre om du går ut, rent statistiskt sett. Om du super dig redlös och lägger dig att sova in en park så stiger naturligtvis risken. på samma sätt som om jag skulle köra full.

Alltså nej, jag tror faktiskt inte att risken för övergrepp är större på en parkbänk än någon annanstans. Och nej, det går inte att jämföra. Om du kör full så är det bara du som är inblandad. Det är DU som gör det mot dig själv. För att bli våldtagen krävs det att det finns en annan person med i bilden. Den personen gör ett VAL att våldta dig. Det är inte du som väljer att bli våldtagen.

Jag tror du har fel, det finna absolut, säkert någon någonstans som lyckts undvika det.... tror jag :angel: .

Det har varit så normaliserat så vi kvinnor har inte ens funderat på det som övergrepp, där och då, iaf när jag var ung, 80-90-talen :cry: Jag hoppas verkligen att det blir ändring nu!!
Så var det på den tiden, "klämma och känna" var ju vedertaget begrepp samt en massa verbala trakasserier, inte minst i det militära och där var befälen värst, dom försökte bräcka varann i konsten att köra kvinnoförnedrande vokabulär och allt annat som hade med sex att göra. Jag har alltid ifrågasatt sånt, och nej, jag har inte varit speciellt poppis i vissa kretsar.

Men klädsel har ingen betydelse för om någon blir våldtagen. Det är bara efteråt det används som ursäkt.
80-åriga dementa kvinnor blir våldtagna, joggande manliga kommunpolitiker, oskyldigt klädda 14-åringar, städerskor på hotell. Så glöm det där med klädseln.
Betydelsen ligger i ansvaret gärningsmannen har. Där finns ingen att ändra på.
Däremot så inser de flesta att vissa saker ökar risken att hamna i en våldtäktsmans visir.
Om det nu inte har ngn betydelse, så varför har så många offer samma sak gemensamt...Det är förhållandevis fler tungt berusade unga flickor som råkar illa ut än joggande kommunalpolitiker eller 80-åriga damer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Att lämna i smyg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda-24
  • Pass förvaring
Tillbaka