http://www.bukefalos.com/threads/me2.1451645/page-29#post-18292196Citera gärna inlägget, ty jag finner det ej.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
http://www.bukefalos.com/threads/me2.1451645/page-29#post-18292196Citera gärna inlägget, ty jag finner det ej.
Då är det väl barnförakt när jag konstaterar att små barn har svårt att lämna tillförlitliga vittnesmål eller förakt för äldre när jag konstaterar att många är så skakade av sina upplevelser vid brott att de inte kan lämna bra vittnesmål...
Ni jämför övergrepp med att köra tån i stolen och nageltrång. Härligt.
Att förminska övergrepp till något som inte sker är ett problem, jag struntar i könet. Det är inte att alla måste ta alltint på lika mycket allvar men det minsta man kan begära är att inte förminska det till något som inte sker överhuvudtaget.Nej, jag jämförde storleken på samhällsproblemet "mäns övergrepp på kvinnor" mot problemet "Kvinnors övergrepp på män" och kom fram till att det var ungefär som att börja yra om sitt nageltrång i en diskussion om cancer. Om du ändå ska bli upprörd kan du ju välja att läsa rätt så att du inte slösar energi i onödan.
Sen undrar jag uppriktigt över ditt syfte. Varför är den här frågan så himla viktig för dig? Enligt din profil är du en ung kvinna. Så varför blir du så himla upprörd över att kvinnors övergrepp på män inte tas på lika stort allvar som tvärt om? Det ÄR ju ändå uppenbart att det jämförelsevis är ett mycket mindre omfattande problem och det är inte det som är ämnet. Du måste ha en anledning mer än att du känner att alla försvarslösa män behöver din hjälp?
Att förminska övergrepp till något som inte sker är ett problem, jag struntar i könet. Det är inte att alla måste ta alltint på lika mycket allvar men det minsta man kan begära är att inte förminska det till något som inte sker överhuvudtaget.
Man kan diskutera kvinnors problem i samhället gällande övergrepp som mycket riktigt är större utan att göra kvinnors övergrepp mot män till något som inte finns.
Men herregud, det behöver inte diskuteras samtidigt men det finns ju inte heller något behov av att säga att det inte existerar eller hur? Det är helt ok att bara diskutera kvinnors problem men man kan göra det utan att förneka att även kvinnor begår övergrepp.Men varför är det så viktigt för dig att just det problemet måste diskuteras samtidigt som mäns övergrepp på kvinnor? Medan det t.ex är okej att inte nämna problemet med rattfylleri, skällande hundar och skattefusk?
Man kan diskutera kvinnors problem i samhället gällande övergrepp som mycket riktigt är större utan att göra kvinnors övergrepp mot män till något som inte finns.
Men herregud, det behöver inte diskuteras samtidigt men det finns ju inte heller något behov av att säga att det inte existerar eller hur? Det är helt ok att bara diskutera kvinnors problem men man kan göra det utan att förneka att även kvinnor begår övergrepp.
Det är helt ok att bara diskutera kvinnors problem men man kan göra det utan att förneka att även kvinnor begår övergrepp.
Någon har påstått det vilket jag citerade. Men oavsett det, diskutera vidare nu.Men varför gör du det då? HELA tiden? Som om det är det enda viktiga??? Vilket framstår som helt absurt eftersom ingen har förnekat att det existerar, men det är INTE ämnet i just den här diskussionen.
Och om du nu ändå har tolkat något någon skrivet som förnekelse så är det ÄNDÅ inte det som är det viktiga. Starta en tråd om det i stället i så fall. Eller en om att odla dahlior.
Du skrev själv att om män inte begick övergrepp som skulle det inte ske övergrepp. Om det inte var vad du menade så hade du chansen redan vid första svaret jag gav att klargöra att du uttryckte dig klumpigt. Oavsett vilket så finner jag inget intresse att diskutera vidare i den här tråden.Har du sett att någon förnekar att kvinnor begår övergrepp?
Du skrev själv att om män inte begick övergrepp som skulle det inte ske övergrepp. Om det inte var vad du menade så hade du chansen redan vid första svaret jag gav att klargöra att du uttryckte dig klumpigt. Oavsett vilket så finner jag inget intresse att diskutera vidare i den här tråden.
Men om man på något sätt ska hållas delansvarig för ett övergrepp, måste man ju veta var man brister i sitt ansvar. Man måste så att säga ha några regler att förhålla sig till. Och man måste veta dom i förväg. Du har tagit upp saker som klädsel, smink, beteende, alkoholintag, var man befinner sig osv. Det är många parametrar att ta hänsyn till för att inte anses kratta manegen. Vi kanske borde göra en lista? Jag gör ett utkast, så kan du föreslå tillägg eller ändringar.Vanligt sunt förnuft. Ska man gå ut och festa, gör det med vänner man kan lita på. Håll ett öga på varandra och ta hand om den som fått för mycket.
Så gjorde vi när vi festade både här hemma och när vi luffade runt i Europa på många inte alltför ofarliga ställen.
Nu ska jag vara lite burdus. Vad är en ficktjuv ute efter? Jo att du har tillgångar lätt åtkomliga och oskyddade. Alltså ingen plånbok i bakfickan eller öppen rygga eller handväska, eller hur? Vad är då ett kryp som vill kladda (ex vid en open air konsert) ute efter? Med den vetskapen gör var och sitt eget val.
Men om man på något sätt ska hållas delansvarig för ett övergrepp, måste man ju veta var man brister i sitt ansvar. Man måste så att säga ha några regler att förhålla sig till. Och man måste veta dom i förväg. Du har tagit upp saker som klädsel, smink, beteende, alkoholintag, var man befinner sig osv. Det är många parametrar att ta hänsyn till för att inte anses kratta manegen. Vi kanske borde göra en lista? Jag gör ett utkast, så kan du föreslå tillägg eller ändringar.
Vi kan kalla det "Kvinnans regelverk för att undslippa delansvar vid sexuella övergrepp"
*Klä dig sedesamt och dölj dina kvinnliga attribut, undvik korta kjolar, tighta kläder eller urringat
*Undvik kraftig make-up då du kan tänkas se ut som en prostituerad
*Drick dig inte berusad
*Omge dig i varje ögonblick med ordentliga, ansvarstagande och ordningssamma vänner
*Undvik utmanande beteende såsom:
Ögonkontakt
Leende
Skratt
Dans som kan upplevas sexig eller utmanande, exempelvis inkludera höftrullningar, rumpvickningar, bröstguppande, kastande med håret eller liknande. Måste du dansa, håll dig till taktfast trampande från sida till sida. Under förutsättning att inte brösten guppar.
Kort sagt, var grå. Ha inte roligt. Håll dig på mattan kvinna!
Det finns säkert fler saker som jag inte kommer på just nu. Vi kan redigera listan efterhand och sen kan vi kanske skicka ut den till landets alla tjejer och kvinnor så att alla vet vad som gäller.![]()
Nej jag är inte intresserad av att diskutera när en sådan sak som det jag påpekats helt ignoreras bara för att vissa personer skriver det.Jag skrev så här i inlägg #568 "Om män kunde hålla sin kuk i styr samt haft lite vett innanför pannbenet så hade våldtäkter, sexuella trakasserier, övergrepp och liknande inte funnits. Då hade det inte varit ett problem."
Det här är en diskussion om KVINNORS utsatthet. Inte mäns. Och om du hade läst mina senare inlägg så hade du sett att jag skrivit att det såklart inte är okej oavsett vem som begår ett övergrepp. Exempelvis inlägg #587.
Såklart att du inte ser den här diskussionen som intressant när du inte håller med. Den här tråden handlar ju om metoo, inte om hur synd det är om män.
Men herregud, det behöver inte diskuteras samtidigt men det finns ju inte heller något behov av att säga att det inte existerar eller hur? Det är helt ok att bara diskutera kvinnors problem men man kan göra det utan att förneka att även kvinnor begår övergrepp.
Ja det tycker jag.Allmän fråga till er alla:
Har #metoo öppnat upp till fler diskussioner i er vardag?
Ja det tycker jag.