Jag känner ingen man som håller på med våldtäkter och sexuella övergrepp.

Det är skrämmande att det finns en utbredd kultur bland de feministiska männen i ledande ställning att ägna sig åt sådana aktiviteter.
Jag undrar - känner du några kvinnor som blivit våldtagna?

Jag lovar dig att de är fler än du kan föreställa dig. För det ligger väl ungefär likadant till där - det är inget man gärna går ut och pratar om till vardags och med vem som helst. När det gäller de som begått övergrepp måste det ju vara så i ännu högre grad - vem berättar nåt sånt?? Jag känner INGEN! Däremot känner jag till x antal som begått brott och som blivit fällda i domstol. Mörkertalet måste vara rätt stort.

Och ja - där finns nästan gränslöst med underbara män som jag älskar och respekterar och håller mycket, mycket högt.

Det förvånande är, tycker jag att ABs publisher Sofia Olsson Olsén inte tog tag i saken
när hon ändå kände till det långt innan det blev skriverier om det.
Visst, hon hänvisade till pressetiska regler och nedlagd polisutredning men det är svårt att inte misstänka att den kollegiala svågerpolitiken journalister emellan inte hade nåt alls med det att göra.

Ja det håller jag med om. Läste Virtanens (han har ju yttrat sig i en intervju så jag skriver namnet) försvar idag där han anser att det är så fel att han inte får skriva på ABs ledarsida nu. Hur kan han inte fatta att det inte är lämpligt i dagsläget? (I väntan på utredningen iaf.) Och han babblar vidare om att de minsann stöttat honom när han haft motsättningar med högerinriktade människor osv, och är förvånad att de inte gör det nu. Hur kan han inte fatta skillnaden mellan politiska motsättningar och att vara anklagad för sexuella övergrepp?

Jag undrar - känner du några kvinnor som blivit våldtagna?

Jag lovar dig att de är fler än du kan föreställa dig. För det ligger väl ungefär likadant till där - det är inget man gärna går ut och pratar om till vardags och med vem som helst. När det gäller de som begått övergrepp måste det ju vara så i ännu högre grad - vem berättar nåt sånt?? Jag känner INGEN! Däremot känner jag till x antal som begått brott och som blivit fällda i domstol. Mörkertalet måste vara rätt stort.

Och ja - där finns nästan gränslöst med underbara män som jag älskar och respekterar och håller mycket, mycket högt.

Nej, jag känner ingen kvinna som blivit våldtagen. Fast jag omges av kloka kvinnor.

Ja det håller jag med om. Läste Virtanens (han har ju yttrat sig i en intervju så jag skriver namnet) försvar idag där han anser att det är så fel att han inte får skriva på ABs ledarsida nu. Hur kan han inte fatta att det inte är lämpligt i dagsläget? (I väntan på utredningen iaf.) Och han babblar vidare om att de minsann stöttat honom när han haft motsättningar med högerinriktade människor osv, och är förvånad att de inte gör det nu. Hur kan han inte fatta skillnaden mellan politiska motsättningar och att vara anklagad för sexuella övergrepp?
Du har missat att de allvarliga sexuella övergrepp han anklagas för har redaktionen vetat om under en lång tid. Möjligen har något nytt kommit till nu under de senaste veckorna men i stort har det varit välkänt och ledningen har hållit honom om ryggen.

Mycket av det som kommer fram genom Metoo är saker som behöver komma upp i ljuset - sen är det stort drama och underhållning. Men det är ändå lite blandade känslor hos mig så som det utvecklat sig: mediala folkdomstolar som anklagar, dömer och verkställer straff känns inte helt bra.

Är det så konstigt att inte någon jag känner blivit våldtagen eller vad menar du? Menar du att de döljer att de blivit våldtagna?
Jag tror du vet precis vad jag menar. Du säger att du inte känner någon kvinna som blivit våldtagen, men å andra sidan så känner du bara "kloka kvinnor." Tror du att kloka kvinnor är immuna mot våldtäkt/sexuella trakasserier? Att det bara är dumma kvinnor som utsätts för det?

Just den där biten är den som tar udden ur hela "kampanjen" tycker jag. Jag tycker väldigt illa om när det blir modern häxjakt istället för att bli dömd via rättsväsendet.

Det kommer bli mer och mer så i framtiden i takt med att de sociala medierna växer. Nackdelen är att det blir mindre rättssäkert. Fördelen är att det kommer bli färre brott eftersom folk kommer sköta sig bättre. Det blir en återgång till det gamla bysamhället och skampålen.

Det kommer bli mer och mer så i framtiden i takt med att de sociala medierna växer. Nackdelen är att det blir mindre rättssäkert. Fördelen är att det kommer bli färre brott eftersom folk kommer sköta sig bättre. Det blir en återgång till det gamla bysamhället och skampålen.
Säkert. Men jag gillar det inte.
Hur ska man få media att förstå den skada dom gör och vad som håller på att hända i samhället "tack vare" dom :mad:

Jag tror du vet precis vad jag menar. Du säger att du inte känner någon kvinna som blivit våldtagen, men å andra sidan så känner du bara "kloka kvinnor." Tror du att kloka kvinnor är immuna mot våldtäkt/sexuella trakasserier? Att det bara är dumma kvinnor som utsätts för det?

Det är givetvis så att även kloka kvinnor kan bli våldtagna men risken är väldigt liten.

Sedan ska det sägas att alla de kvinnor jag pratat med blivit utsatta för sexuellt ofredande. Vanligtvis i form av tafs.

Det är givetvis så att även kloka kvinnor kan bli våldtagna men risken är väldigt liten.

Sedan ska det sägas att alla de kvinnor jag pratat med blivit utsatta för sexuellt ofredande. Vanligtvis i form av tafs.
Varför kan dom inte skydda sig från tafs om dom är så kloka?

Du som säger att det hör ihop borde ha ett bra svar på det :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II
  • Brodd och skydd?
Tillbaka