Varför kan dom inte skydda sig från tafs om dom är så kloka?

Du som säger att det hör ihop borde ha ett bra svar på det :)

För att det inte går om du inte låser in dig hemma. Någon av 1000-tals okända män som du hamnar bredvid genom livet kommer att ta på dig. Däremot kommer de inte att kunna våldta dig.

Jag undrar - känner du några kvinnor som blivit våldtagna?

Jag lovar dig att de är fler än du kan föreställa dig. För det ligger väl ungefär likadant till där - det är inget man gärna går ut och pratar om till vardags och med vem som helst. När det gäller de som begått övergrepp måste det ju vara så i ännu högre grad - vem berättar nåt sånt?? Jag känner INGEN! Däremot känner jag till x antal som begått brott och som blivit fällda i domstol. Mörkertalet måste vara rätt stort.

Och ja - där finns nästan gränslöst med underbara män som jag älskar och respekterar och håller mycket, mycket högt.
Är det så konstigt att inte någon jag känner blivit våldtagen eller vad menar du? Menar du att de döljer att de blivit våldtagna?
Ja.
Det är sällan något man basunerar ut.

Rent teoretiskt så stämmer det väl iofs. Om man skulle vara villig att göra vadsomhelst för att inte råka ut för våldtäkt så kan man antagligen kapa bort alla sorters risksituationer och på så sätt få risken ner mot noll. Däremot skulle det kräva väldigt stora inskränkningar på all form av fritid och socialt umgänge.

Men rent teoretiskt så stämmer det nog.

Hur vet förövaren om kvinnan är klok? Är det något som syns utanpå?
Nu menar jag inte våldtäkter där båda känner varandra.

Den kloka kvinnan följer inte med främlingen hem.

*Edit
Eftersom jag just fick en tillsägelse av moderator att det kan uppfattas som stötande tänker jag inte utveckla det mer än så. Jag tror att alla förstår vad jag menar. Sedan kan man uttrycka det på olika sätt. Jag är en väldigt rak person vilket ibland kan uppfattas som arrogant och okänsligt men jag har inget ont uppsåt.

Senast ändrad:

*Edit
Eftersom jag just fick en tillsägelse av moderator att det kan uppfattas som stötande tänker jag inte utveckla det mer än så. Jag tror att alla förstår vad jag menar. Sedan kan man uttrycka det på olika sätt. Jag är en väldigt rak person vilket ibland kan uppfattas som arrogant och okänsligt men jag har inget ont uppsåt.

Nej, jag tror inte att alla förstår vad du menar. Övergrepp sker inte på endast kloka kvinnor. Klokhet har verkligen ingenting med övergrepp att göra!

Jag valde inte att bli fotad under klänningen av en busschaufför som tyckte att jag var ju så jävla villig när det gällde hans kollega så då kunde väl han få lite också. Tack och lov så insåg idioten att han var sen så han avslutade den påbörjade våldtäkten i bussen. Jag var livrädd och gav upp. Hade inte en chans.

Helt nykter var jag också. Bar en knälång klänning.

Sen höll jag på att bli våldtagen i en lägenhet när jag somnat på soffan efter en utekväll. Den jäveln fick ett knä i skrevet. Jag tappade lite pengar i paniken på vägen ur hans lägenhet vilket jag inte brydde mig ett dugg om just då och ringde en kompis (kille) som mötte mig, bäddade till sig själv på soffan så jag fick sova i hans säng. Jag vågade aldrig anmäla något av de övergreppen.

*Edit
Du har fel. Jag förstår inte vad du menar.

Om du inte har något ont uppsåt så rekommenderar jag dig att fundera över både en och tre gånger innan du skriver något likt det du gjort i tråden. Det är nämligen skrämmande likt victim blaming...

Det var FEL svar av dig men vad säger du då om alla dom som blir våldtagna av nån som dom känner?

För det är en stor del av dom som blir våldtagna

Och liten fråga.... Hur kan man snacka så mycket skit och samtidigt gå på om "kloka" och "okloka" kvinnor? :confused: Borde du inte ha lärt dig litegrann om ämnet först liksom?? Innan du gör bort dig såhär och drar skam över alla män??

*Edit
Du är intressant , verkar ha intressanta erfarenheter.

Vad heter din häst? Rider du dressyr eller western?
Bor du i st Petersburg och är betald av ryska staten som troll?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka