Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

P

pemma

Som vissa redan vet har ju Rumpnissen sammanställt en jättestatistik över alla ponnyryttare som tagit medalj på SM i dressyr, hoppning och fälttävlan.
Nu har jag hjälpt henne att fixa en hemsida (adress: http://www.medalj.tk)

Dock så saknar vi fortfarande namn på vissa ryttare. Därför tänkte vi att Ni fälttävlansryttare borde kunna några namn...

Dessutom håller vi nu på att utöka med bilder på ekipagen, så om ni har några bilder får ni gärna hojta till!

Dessa saknar vi:: :crazy:

1966
3. Fakir

1967
Kat B
2. Isabella
Kat C
3. Berry
Kat D
2. Dubonnet
3. Puzzle

1968
Kat B
3. Lucky Boy
Kat C
2. Ashmar Gadabout
Kat D
3. Rusty

1969
Kat B
3. Isabella

1970
Kat B
3. Lucky Boy
Kat D
3. Aughris Lily

1971
Kat B
3. Arabella
Kat C
2. Cartwright Dennenoord
3. Dominick

1972
Kat B
2. Wärnanäs Herkules
Kat C
3. Wärnanäs Simsalabim
Kat D
3. Dominique II

1974
Kat B
2. Örnäs Bonnie Bey (=Örnäs Mr Grey)
Kat C
2. Bonfire
3. Wärnanäs Simsalabim
Kat D
2. Sporty Boy
3. Fleet Wonder

1975
Kat B
2. Lucky Boy
3. Mac Flourence
Kat C
2. Josefin
Kat D
2. Urbinette
3. Vittsjöprinsen

1976
Kat B
2. Örnäs Mohican
3. Ekelunds Chico
Kat C
2. Josefin
3. Domino
Kat D
2. Timotej
3. Firefly

1977
Kat B
2. Ekelunds Chico
3. Pontus XXI (=Tinto)
Kat C
2. Ruimzicht´s Bawiaan
Kat D
2. Akilles
3. Fleet Wonder

1978
Kat B
2. Lunas Moonlight
3. Revel Shampagne
Kat C
Kat D
2. Uddens Campari

1979
Kat B
2. Janina
3. Lunas Moonlight
Kat C
2. Faramir
3. Pimm´s No
Kat D
2. Star and Stripe
3. Akilles

1980
Kat B
2. Dariman
3. Snoddas
Kat C
3. Mountforan Breeze
Kat D
2. Akilles
3. Sunny Girl

1981
Kat B
2. Lunas Moonlight
Kat C
3. Mountforan Breeze
Kat D
2. Kastanjette
3. Miranda

1982
Kat B
3. Misty
Kat C
3. Mountforan Breeze
Kat D
2. Minuette
3. Summer Soam

1985
Kat B
2. Örnäs Artist
3. ej utdelat
Kat C
2. Ami
3. Rotherwood Navigator
Kat D
2. Blue Cherie
3. Uncas

1986
Kat B
3. Pajazzo

1987
Kat B
2. Bronco

1989
Kat C
2. Abu Alcazar

1990
Kat B
2. Kickan
Kat C
2. Ambrino
3. Eystarsalts Gafsan
Kat D
1. Sofia Andler - Silver
3. Cherokee

1991
Kat B
2. White Joker
3. Nitta
Kat C
2. Mr Cawdes
Kat D
3. Pommac

1992
Kat B
2. Cavaljer Boy
3. Mr Marcello
Kat C
3. Ambrino
Kat D
2. Cornish Thyte Skywalker
3. Silver

1993
Kat B
2. Pelle
3. Silver Fahzier
Kat C
3. Roxy

1994
Kat B
2. Pelle

1995
Kat B
3. Intrig
Kat C
2. Greatest Moyson
3. Ballad Princess

1996
Kat B
3. Pim Pim Mimowa
Kat C
3. Djufwanäs Bea
Kat D
3. Candida

2002
Kat B
2. Piggelin II
Kat C
2. Kazmir

Hjälp oss nu!! :D
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Piggelin II kunde jag ju ta kort på om jag bara hade kontakt med honom...än...
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

kollade på hemsidan! jättekul med en sån ju!! :)
en liten rättning bara..
2002 3:a Kat. C på Alvargrimmens Mint var väl inte Diana Olsson som red utan Anna Örnefelt!
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Pim pim Mimowa gissar jag på att Carolin Andersson red 1996 men absolut inte 100 % säker
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Näe Linnea, det var Helena Örnefeldt som red Mint. ;)
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Shudde skrev:
Näe Linnea, det var Helena Örnefeldt som red Mint. ;)

Japp, det stämmer. Jag hittade de resultaten på ridsport.se nu, så jag fick även fram namnet på 2:an i kat B!

Ang 1996, så saknar vi även namnet på den som red:
Skruppenborgs James II i kat B.
Själv satt jag och funderade på om det inte kan vara Jennie Gillberg?
Red inte hon en häst som hette James, eller har jag blandat i hop det nu igen? :crazy:
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Jaha men förlåt då! ;) då e de syrran som heter Anna :p
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Det var Sofia Ridderstad som tog silver i fälttävlan 2002 på Star-Li. Inte Christine Lundin.
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Lite felaktiga uppgifter vi fått tidigare kanske... :smirk:

Nu är det ändrat på http://www.medalj.tk
också!!

Kom igen nu alla andra, några namn kan ni väl!!!
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Svarade i en annan tråd att det var Julia Johansson som tog medalj på Piggelin II...
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Nu har det kommit ut en hel del bilder på sidan också!
www.medalj.tk

Om Ni har några bilder liggande, kan ni väl hojta till! :smirk:
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Jag vill bara påpeka att ni inte får ta foton hur som helst och lägga på sidan. Bla såg jag att det fanns bilder plockade från SNFs sida och dessa vet jag att ni inte har tillåtelse att använda. Skulle vara tacksam om ni tog bort dessa. I övrigt en intressant sida.
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Matti skrev:
Jag vill bara påpeka att ni inte får ta foton hur som helst och lägga på sidan. Bla såg jag att det fanns bilder plockade från SNFs sida och dessa vet jag att ni inte har tillåtelse att använda. Skulle vara tacksam om ni tog bort dessa. I övrigt en intressant sida.

Eftersom de inte plockat bilderna (iallafall inte de jag såg) utan valt att länka till sidorna där bilderna ligger så är det helt okey!
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Idasagare skrev:
Eftersom de inte plockat bilderna (iallafall inte de jag såg) utan valt att länka till sidorna där bilderna ligger så är det helt okey!

Är inte helt hundra på hur det fungerar, men bilderna är endast länkade till de sidorna där de ligger. Och så står det ju vem som tagit dem..
Annars kan jag maila nån på newforest-föreningen och höra om det är ok att länka till bilderna (dvs. inte plocka..) Har Matti kanske nån adress?? :smirk:
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

hejhej! skir kul sida! hitta flera gamla ridlärares namn! behöver ni några kort?? har nått kort på Celtic Cross som Diana Ohlsson red, ifall ni vill ha! Men behöver lite hjälp isånnafall hur jag får hit den! är inte så duktig ännu :)
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

pemma skrev:
Är inte helt hundra på hur det fungerar, men bilderna är endast länkade till de sidorna där de ligger. Och så står det ju vem som tagit dem..
Annars kan jag maila nån på newforest-föreningen och höra om det är ok att länka till bilderna (dvs. inte plocka..) Har Matti kanske nån adress?? :smirk:

Och det är HELT LAGLIGT!
Vill man, kan man ju förtydliga det hela (med att skriva att bilden finns på xxx hemsida, innan man klickar på länken till bilden). Att fråga om lov är inte något säkert sätt. Du kan ju aldrig vara säker på att det är rätt person du frågar. Hur vet du att den som lagt ut bilden har rättighet till den? Inte ovanligt att rasföreningars hemsida innehåller "olagliga" bilder. (Med det inte sagt att aktuell förening har det så..) För att vara säker så ska man ha ett skriftligt avtal så att det håller juridiskt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Hej igen!
De aktuella bilderna är INTE länkade till SNFs sida utan är kopierade och upplagda på medaljsidan. Högerklickade på en bild och där stod http://home.swipnet.se/medalj/midnight.jpg
och det kallar inte jag länkat i alla fall. Bilderna är nu dessutom bortplockade från SNFs sida eftersom jag bad webmaster om det (har tidigare också hittat bilder i internetstall och nu när jag hittade dessa blev det lite grann droppen).
Jag lånar ut bilder till SNF ibland och för att jag ska fortsätta att göra det vill jag inte hitta bilderna lite varstans sedan utan mitt medgivande, då kommer det bli bildstopp för min del i framtiden. SNFS webmaster försöker så gott hon kan att spärra bilderna för plockning men den här sidan dessa bilder kom från hade några år på nacken och tydligen gick det att högerklicka och enkelt sno bilder där. Och för att förtydliga är det alltså jag som är fotografen.
 
Sv: Medaljörer på Fälttävlans-SM genom tiderna

Hej igen!

Tack för ditt svar. Denna bild har jag fått på mail och alltså inte hittat på newforest-föreningen. Men det är som du säger svårt att veta vem man ska fråga.
På denna bild (har även fått en på Edenhof Hurricane också, kanske nån mer) står det fotografens namn.
Men, givetvis tar jag bort den om det inte var ok med dig.

Kanske är det smartare att även på de bilder som bara är länkade att i stället länka till hela sidan där de ligger (ex. newforest-föreningen, i stället för att länka direkt till bilden)

Jag kan plocka bort de jag fått på mail, så kan du kanske maila några till mig i stället, så skriver jag att det är dina foto. Hade det varit nåt?? ;)


Matti skrev:
Hej igen!
De aktuella bilderna är INTE länkade till SNFs sida utan är kopierade och upplagda på medaljsidan. Högerklickade på en bild och där stod http://home.swipnet.se/medalj/midnight.jpg
och det kallar inte jag länkat i alla fall. Bilderna är nu dessutom bortplockade från SNFs sida eftersom jag bad webmaster om det (har tidigare också hittat bilder i internetstall och nu när jag hittade dessa blev det lite grann droppen).
Jag lånar ut bilder till SNF ibland och för att jag ska fortsätta att göra det vill jag inte hitta bilderna lite varstans sedan utan mitt medgivande, då kommer det bli bildstopp för min del i framtiden. SNFS webmaster försöker så gott hon kan att spärra bilderna för plockning men den här sidan dessa bilder kom från hade några år på nacken och tydligen gick det att högerklicka och enkelt sno bilder där. Och för att förtydliga är det alltså jag som är fotografen.
 

Liknande trådar

Fälttävlan som red följande ponnyer till medalj på SM genom tiderna 1965 2 -Isabella 3 -Brisco 1966 2 -Siboney 3 -Fakir 1967 Kat B 2...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: Dalatjej
·
Dressyr Jag saknar fortfarande en del medaljörer i ponny dressyr genom tiderna. Alla ponnyer har jag men inte alla ryttare. Vet ni vem som red...
2
Svar
22
· Visningar
4 930
Senast: Rumpnissen
·
Fälttävlan Jag vill ha namnen på alla ryttare som tagit medalj på SM på ponny i fälttävlan. Jag vet vilka ponnyerna är, men hade varit kul att ha...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 562
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp