Efterlyser ryttare

Sv: Efterlyser ryttare

okej. Tack! Efter lite letande hittade jag disciplinnämndens beslut!
Det innebär att hingsten hemma på gården där jag bor tog brons istället! Kan de överklaga domen?

jag letar oxå efter detta beslut, var hittade du det???:confused:
 
Sv: Efterlyser ryttare

Anro,kära vän...tråden är från 2005!:devil:

Japp! Gammal tråd :D Jag har flyttat från den gården, hingsten har blivit valack och dessutom såld sen dess :p

Han fick förresten sin bronsmedalj! Kul även om det inte var ett roligt sätt att få medalj på, lider med den andra ryttaren. Det är ju trots allt barn vi pratar om som någon sa...
 
Sv: Efterlyser ryttare

Anro,kära vän...tråden är från 2005!:devil:

Men det som nämns i den hände ju på riktigt och var ingen kul historia alls för de inblandade...naturligtvis ska rätt vara rätt men hallå...! Vi talar om barn här.

Läs mer här:

http://www2.ridsport.se/files/{76A27942-184E-4280-809E-98E3F66BF894}.pdf

Just det... vi pratar om barn och då är det väl extra viktigt att ingen EM-ryttare kan mygla sig förbi alla kval, speciellt som ingen annan C-ponny ryttare hade chans att rida nån msvA före SM det året... Sen att B:s agerande är helt förkastligt är ju en annan sak och det har han också "fått på pälsen" för
 
Sv: Efterlyser ryttare

Just det... vi pratar om barn och då är det väl extra viktigt att ingen EM-ryttare kan mygla sig förbi alla kval, speciellt som ingen annan C-ponny ryttare hade chans att rida nån msvA före SM det året... Sen att B:s agerande är helt förkastligt är ju en annan sak och det har han också "fått på pälsen" för

Jag var helt lost, 2005, då höll fortfarande barnen på att tävla dressyr och leka cowboy o indian hemma!! :cool:
 
Sv: Efterlyser ryttare

Just det... vi pratar om barn och då är det väl extra viktigt att ingen EM-ryttare kan mygla sig förbi alla kval, speciellt som ingen annan C-ponny ryttare hade chans att rida nån msvA före SM det året... Sen att B:s agerande är helt förkastligt är ju en annan sak och det har han också "fått på pälsen" för

Nu tänker jag inte ge mig in i nån längre diskussion om detta då det är överspelat sen länge.

Men naturligtvis har du rätt i att rätt ska vara rätt men å andra sidan tror jag att vilken ryttare/förälder som helst hade trott på vad ansvarig ledare, i detta fallet BÖ, säger och bevisligen sa han ju att hon var kvalad och klar.

/Novali som nu ger sig i denna tråd
 
Sv: Efterlyser ryttare

om detta är år 2005(?) ni pratar om, så var hon med i en tävling för DPONNY i MSV A, vilket INGEN annan CPONNY fick vara med och tävla i, alltså, hade hon INTE kvalat i SM klasse, utan ridit en klass SOM INGEN ANNAN FÅTT RIDA. därför blev hon diskad, hon hade itne kvalat på rätt sätt liksom. och jag tycker det är bra att mamman anmälde henne, eftersom ngn som inte har kvalat riktigt ska inte vara med i tävlingen.
 
Sv: Efterlyser ryttare

om detta är år 2005(?) ni pratar om, så var hon med i en tävling för DPONNY i MSV A, vilket INGEN annan CPONNY fick vara med och tävla i, alltså, hade hon INTE kvalat i SM klasse, utan ridit en klass SOM INGEN ANNAN FÅTT RIDA. därför blev hon diskad, hon hade itne kvalat på rätt sätt liksom. och jag tycker det är bra att mamman anmälde henne, eftersom ngn som inte har kvalat riktigt ska inte vara med i tävlingen.

Och innan hon fick rida Ribban (msvA D-ponny) var hon inte ens kvalad till msvA C-ponny:angel: (hade hon varit det så hade hon ju varit kvalad till SM) varför en dispens enligt gängse regler att få rida med D-ponnyerna (som Jolly Roger m.fl) aldrig aldrig skulle varit aktuellt... Alltså vi snackar inte om nån "stackars liten Lisa från landet" utan om en EM-ryttare från en hästfamilj som (med landslagsledarens goda minne) fuskat sig fram.
Heder åt dom som vågar stå upp mot sånt :bow:
 
Sv: Efterlyser ryttare

det är dåligt att överhuvudtager låta henne rida bland dponnyerna då med. tänker dom inte på hästen eller!?man blev glad till fjärdeplatsen iaf^^ tralal:D:angel:
 
Sv: Efterlyser ryttare

Tycker att det här är utagerat för länge sedan . Onödigt att ta upp igen. Tjejjen har väl fått nog med skit för allt som hände då. :(
 
Sv: Efterlyser ryttare

här borde moderatorn gå in eftersom detta är en EFTERLYSNING!!! min tråd blev stängd eftersom jag ställde en FRÅGA
* ja nu blev jag sur*:devil:
 
Sv: Efterlyser ryttare

Madoc var en mkt framgångsrik han vann både svenska och nordiska och inofficiella europa mästerskapen 1984 i fälttävlan, 7a svenska mästerskapen i hoppning 1983, 3a goldarmbanden cup i Hannover i hoppning . vann svenskt galopp derby 1983, 2a 1982, 9a svenskamästerskapen i dressyr 1985, Svenskt champion 2 gånger ( alla grenar inräknade) Svenskt fälttävlans champion 1984. Madoc blev även kvalificerad till nordiska mästerskapen för stora hästar men pga graviditet hos ryttaren kunde vi ej deltaga, 3a i Agria cup i fälttävlan stora hästar ( fast han var en D-ponny) Han vann en uppvisnings hoppning på höjden 180 cm. Madoc tävlades aktivt varje år from 4 års ålder tills han var 26 år , den sista starten han gjorde då, var en dressyr start bland stora hästar vann han 26 år gammal. Ex under 1 år fick vi 42 priser varav 27 st var segrar. De sista åren uppträde han på teater på uppsättningen vita hästen. Madoc fick galloperande cancer i munnen vid 29 års ålder, och fick somna in på vår gård där han också är bregravd. Madoc Tack för allt! 1974-2003
 
Sv: Efterlyser ryttare

2005 kat. D
Guld: Hannes Melin - Mustang
Silver: Therese Viklund - Zipp
Brons: Louise Svensson - Lady Vanessa

Får passa på att skryta lite om att det är min familj som äger Zipp numera :banana:
 
Sv: Efterlyser ryttare

Hej!! Kat D 1985 2:a Blue Cherie reds av Carina Roth. Blue Cherie är även mormor till Cinnamon som tog silver med Maria Bredberg på Hermanstorp -09:idea:
 
Sv: Efterlyser ryttare

Det hände samma sak i år igen ! ! !

Fast nu var det hoppningen som råkade ut för samma sak...

Att folk aldrig kan lära sej av tidigare misstag...

Stackars barn :cry:


P.s. Ja jag VET att det är en urgammaltråd.... men jag hittade den när jag letade efter annat..... d.s.
 

Liknande trådar

Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 658
Senast: Blue
·
Avel Dessa är nu publicerade och gratis tillgängliga fram till 7 mars. Det finns flera olika indelningar som de rankar efter så de lättaste...
Svar
1
· Visningar
1 011
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Hund Jag har sedan jag flyttade hemifrån alltid haft 2 - 4 hundar samtidigt, oftast någon stor och sedan ett par mindre. En klubbkompis sa...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 524
Senast: Fragile
·
Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp