Medicinburkar...

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Laa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 846

Laa

Trådstartare
Har en försvarlig mängd tomma medicinburkar i ett skåp jag behöver röja ur. Finns det något smart användningsområde jag inte tänkt på, eller ska jag bara slänga dem? (källsorterat ;) )

Sv: Medicinburkar...

:D

Inse - du är en samlare. *bra-att-ha*.

Min far hade ett talesätt -det den ene har över den andre behöver.
Vilket var hans försvar för att ta hem allt som man kanske kunde använda nån gång.....

Släng dem i återvinningen!!

Basta!

Om du har hund är de utmärkta att samla urinprov i - bara de är ordentligt diskade. ;)

Annars, återvinn.

Bara släng skiten i återvinningen!

Nog för att man ska återanvända saker men det finns en viss gräns. Man behöver inte spara på allt.

Jag är en snabbkaffedrickare, så jag har några som jag tar med snabbkaffe i. Till jobbet och på picknick och så. :) Några förvarar jag scrappingprylar i, nån har jag hårnålar i. :)

gör en julkalender av dom (om det är tillräckligt många)

Kan folk göra kalendrar av tändsticksaskar går det säkert med pillerburkar med :D

Jag använder mina som sökföremål till min hund när vi tränar, jättebra eftersom han behöver komma in med dem till mig för att få belöningen som jag lägger i :)

*kl
Tack för alla svar och förslag :) Behåller 1 och slänger resten (att ha som pillerförvaring i handväskan, den jag använder nu är något kantstött :) ) När jag någon gång i framtiden börjar spåra med vovvarna lär det ha blivit nya burkar i skåpet... För lat för att hålla efter dem :D
tanten: jo, en del saker är bra-att-ha, men jag gallrar och medicinburkarna verkar jag med glatt humör kunna göra mig av med ;)

Jag har också sparat några såna, tänkte de är bra att blanda hobbylack i, till olika nyanser. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: Snubbelfot
·
R
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter... 2
Svar
24
· Visningar
1 627
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Katt Katten finns inte längre. Kvar finns tre generösa lådor med kattsand, plus en halv förpackning. Använt Ever Clean. Jag har städat ur...
Svar
6
· Visningar
810
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
1 003
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur