medryttar-priser

4 gånger för 700 kr blir 175 kr per gång - du bör nog också jämföra vad det skulle kosta för medryttaren att ta lektioner på ridskola
 
Re: Dyrt

Jo, men vad jag menar är att många av de stora/dyra anläggningrna också har bra kommunikationer. Ta tex många av ställena på Lovön, där är det många som åker buss, samma sak med ställena med bra kommunikationer ute på Mälaröarna, de är många som åker buss dit. Att det finns bra kommunikationer är ju en av orsakerna till att de kan ta bra betalt.
 
Jo men om jag går på ridskola så kostar en lektion ca 100kr och visst blir det dytrare att rida privat men det är oxå skillnad på privat och lektions häst.
Jag betalar gärna mera för att rida privat.
 
beror helt på, vissa kanske inte har riktigt råd men vill inte sälja sin häst o skaffar därför en medryttare/halvfodervärd o delar alla kostnader lika.

annars tycker inte jag att man ska ta betalt.
jag är medryttare på två hästar pga att jag inte har råd med egen häst eller betala nått till ägaren tog ett bra tag innan jag hittade någon som inte ville ha betalt, verkar som om de flesta gör de.

Min betalning blir ju istället att jag rider och sköter om deras hästar då de inte har tid varför ska jag betala för de då??

men som sagt de är upp till var o en om de vill ta betalt eller inte.
 
Re: Dyrt

Jodå, det är ganska många.
Dom stora stallen med bra kommunikationer har oftast också ridskoleverksamhet, vilket gör att stallhyrorna är högre.
Dessutom är antalet villiga medryttare högre, vilket också gör att medryttarpriserna ligger högre.
 
Vart går då gränsen mellan medryttare, hel/halvfodervärd?

Jag tar inte betalt av min medryttare som rider 1 gång i veckan och får gåra vad hon vill just då. Även träna. För jag tycker att hon hjälper mej. För övrigt på en häst som tränas och tävlas som hon kan utvecklas med.
 
en halvfodervärd delar väl på alla kostnader med ägaren, och har även hästen halva veckan.

medans en medryttare mest rider då ägaren inte har tid, är bortrest mm..
 
Jag är medryttare och betalar ingenting. Rider ca 5 dagar i veckan, ingen mockning (lösdrift), ger kraftfoder när jag rider och övriga förekommande sysslor vid behov. Ägaren och jag delar lika på arbetet då vill till största delen rider tillsammans. Åker vi på träningar eller långritter så betalar jag avgiften.

Jag tycker att vi har en bra deal :) Men istället för att betala så hjälper jag henne med hund och huspassning (och häst såklart) när det behövs.

Snarare hon som betalar mig med små omtänksamma presenter och frukost när vi rider :love:

Dock så är ju detta utanför en liten stad i Skåne där det finns ett överflöd av hästar.
 
Hmm
skulle man inte säga att man söker en halvfodervärd, när man tar betalt :confused:

En medryttare för mig är en person som hjälper en för man känner att man inte riktigt hinner med själv!!
 
Räkna ut vad hästen kostar/dag,sen kom fram till vad du kan tänka dig att din medryttare får göra..Ex. skritta ut 1 ggr/v,ja då tycker även jag att det inte ska kosta något speciellt.Men om du ger de mera fria händer,och de kanske t om vill träna osv. och det inte är för hästens skull,utan deras egna,ja då kan du ta betalt..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 413
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 408
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej… Jag vet inte riktigt vad ett rimligt pris är på att bli medryttare/fodervärd här i Dalarna (Falun) typ Det ända jag tänker är att...
Svar
3
· Visningar
1 041
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp