Medryttare

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare gurkan345
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 4 339
betalar 700 kronor för min medryttarhäst
då har jag henne som min egen 4 dagar i veckan

nu på sommaren har jag henne 6 dagar i veckan
betalar enbart foder :D

Jag vill vara medryttare främst för att jag inte har råd att ha egen häst. Att vara medryttare för mig betyder att jag avlastar ägaren med ridning, mockning, "pyssling" och vård av utrustning. Blir hästen skadad så är det ju självklart att man ställer upp även då. Har man blivit medryttare så får man ta sitt ansvar, speciellt eftersom hästen/ponnyn inte är ens egen. Skulle gärna betala en slant men har tyvärr inte råd. Då jobbar jag hellre av tiden. T.ex. ta stalljouren dem dagar det är vår tur.

Men det är ju olika från person till person.

Tjänar inte medryttaren nåt på det då?? Är det bara ett jobbigt "måste" för denna medryttare att få komma ut i friskaluften och få rida en så fin häst som det verkar vara. 900:- låter i mesta laget, men testa!

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 492
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill... 2
Svar
20
· Visningar
4 482
Senast: SwedEmB
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 651
Senast: TantAgda
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31