Melbourne Cup 2020 (galopp)

Seabaz

Trådstartare
Någon som följer detta?
"The race that stops the nation"

Nu är det dags igen, på tisdag!

3200m, 24 hästar....

Jag är nere på 8 hästar som jag tror kommer vara i topp...
 
Någon som följer detta?
"The race that stops the nation"

Nu är det dags igen, på tisdag!

3200m, 24 hästar....

Jag är nere på 8 hästar som jag tror kommer vara i topp...

Jag är inte jätteinsatt. Men hejar givetvis på Team Hygain och Team Mitavite, any of them! Men Winx tränare vill jag på ngt sätt att det ska gå bra för. Innan Corona hade vi funderat på att åka ner i annat ärende och då passa på att kolla. Vi är inbjudna till Hygain-boxen. Men det får bli en annan gång! Hade varit himla häftigt att se på plats!
Måste vara jobbigt för O'briens som fodrade med det kontaminerade fodret. Inte så kul att byta nu så kort inför så stort lopp. Hoppas för deras skull att hästarna är opåverkade av det.

Ska du spela och isf på vad?
 
Jag är inte jätteinsatt. Men hejar givetvis på Team Hygain och Team Mitavite, any of them! Men Winx tränare vill jag på ngt sätt att det ska gå bra för. Innan Corona hade vi funderat på att åka ner i annat ärende och då passa på att kolla. Vi är inbjudna till Hygain-boxen. Men det får bli en annan gång! Hade varit himla häftigt att se på plats!
Måste vara jobbigt för O'briens som fodrade med det kontaminerade fodret. Inte så kul att byta nu så kort inför så stort lopp. Hoppas för deras skull att hästarna är opåverkade av det.

Ska du spela och isf på vad?

Vilka hästar har dessa team? Äger dom nån startande eller sponsrar dom nån av de startande med foder?

Jag hade en vinnare i huvudet igår kväll men nu är jag inte säker då detta race mostlikely kommer gå i rekordfart pga vädret, underlaget... så jag överväger att ändra...

Behöver ha en till analys i eftermiddag haha.

Men egentligen, vem som kan nog vinna, det är inga dåliga hästar direkt haha
 
Vi kanske tittar, annars är vår racehöjdpunkt Cheltenham Festivals, då samlas vi ett gäng hinderfantaster och spelar och äter gott :)
 
Vi kanske tittar, annars är vår racehöjdpunkt Cheltenham Festivals, då samlas vi ett gäng hinderfantaster och spelar och äter gott :)

Gissar att du pratar hinderlöp ;) då borde du heja på Stratum Albion, hinderhäst från England som startar i Melbourne cup imorgon :up:
 
Ja precis hinderlöp😊. Lite kul att en hinderhäst startar ett stort slätlopp brukar vara tvärtom..,,släthästar som går över på hinder😉

Kan inte komma på namnet nu, rättamig om jag har fel, Ventura Storm (aussie häst som jag "följt" senaste åren), slätlopp häst som startade hinder och jag tror den vann sitt första hinderlöp (ingen aning om klass och konkurrens dock). Jag kan ha fel namn dock orkar inte googla just nu, midnatt här, skyller på det ;)
 
Kan inte komma på namnet nu, rättamig om jag har fel, Ventura Storm (aussie häst som jag "följt" senaste åren), slätlopp häst som startade hinder och jag tror den vann sitt första hinderlöp (ingen aning om klass och konkurrens dock). Jag kan ha fel namn dock orkar inte googla just nu, midnatt här, skyller på det ;)
Inget jag känner igen. De Australienska hinderhästarna har jag dålig koll på. Jag ser löp från Sverige, Tyskland, Tjeckien , Polen o England 😊
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 617
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp