Bukefalos 28 år!

Mellan Astrid Lindgrens värld och Stockholm- Vad göra?

Exit

Trådstartare
Den hett efterlängtade resan är i planeringsstadiet:). Dottern på drygt 5,5 år och jag (troligtvis bara vi två då det ser ut som om pappan måste stanna hemma och jobba) kommer att åka till Astrid Lindgrens värld. Det blir en lång resa och mycket pengar/tid kommer gå åt till själva resandet.

Nu ser det dock ut som om vi kommer att ha en hel dag på oss att flytta oss från ALV upp till Stockholm igen för att vara där mot kvällen. Finns det något intressant att göra längs vägen? Jag tänker mig sådant som inte behöver kosta så stora summor. T.ex. fina badplatser, lekparker, naturområden, nån typ av djur-gård eller liknande. Får förstås också vara nåt helt annat som jag inte listat :) . Kom gärna med förslag ni som känner till området!

Tack:)
 
Den hett efterlängtade resan är i planeringsstadiet:). Dottern på drygt 5,5 år och jag (troligtvis bara vi två då det ser ut som om pappan måste stanna hemma och jobba) kommer att åka till Astrid Lindgrens värld. Det blir en lång resa och mycket pengar/tid kommer gå åt till själva resandet.

Nu ser det dock ut som om vi kommer att ha en hel dag på oss att flytta oss från ALV upp till Stockholm igen för att vara där mot kvällen. Finns det något intressant att göra längs vägen? Jag tänker mig sådant som inte behöver kosta så stora summor. T.ex. fina badplatser, lekparker, naturområden, nån typ av djur-gård eller liknande. Får förstås också vara nåt helt annat som jag inte listat :) . Kom gärna med förslag ni som känner till området!

Tack:)
Gamla Linköping är mysigt att strosa runt i och det finns även mycket djur att titta på. Kostar ingenting att vara där, sen kan man råka köpa på sig en massa saker. 😇
 
Den hett efterlängtade resan är i planeringsstadiet:). Dottern på drygt 5,5 år och jag (troligtvis bara vi två då det ser ut som om pappan måste stanna hemma och jobba) kommer att åka till Astrid Lindgrens värld. Det blir en lång resa och mycket pengar/tid kommer gå åt till själva resandet.

Nu ser det dock ut som om vi kommer att ha en hel dag på oss att flytta oss från ALV upp till Stockholm igen för att vara där mot kvällen. Finns det något intressant att göra längs vägen? Jag tänker mig sådant som inte behöver kosta så stora summor. T.ex. fina badplatser, lekparker, naturområden, nån typ av djur-gård eller liknande. Får förstås också vara nåt helt annat som jag inte listat :) . Kom gärna med förslag ni som känner till området!

Tack:)

Flygmuseet i Linköping uppskattades stort av både barn och vuxna. Dessutom fri entré
 
Gamla Linköping är mysigt att strosa runt i och det finns även mycket djur att titta på. Kostar ingenting att vara där, sen kan man råka köpa på sig en massa saker. 😇
Fyller på med att det också finns en bra lekplats i anslutning till gamla Linköping och Valla gård, lill-Valla :)
 
I Nyköping, som ju ligger mittemellan, finns det något som heter palstorps hage. Det är som ett stort utomhuslekland i lantlig miljö. Helt klart ett jättemysigt ställe!
 
Den hett efterlängtade resan är i planeringsstadiet:). Dottern på drygt 5,5 år och jag (troligtvis bara vi två då det ser ut som om pappan måste stanna hemma och jobba) kommer att åka till Astrid Lindgrens värld. Det blir en lång resa och mycket pengar/tid kommer gå åt till själva resandet.

Nu ser det dock ut som om vi kommer att ha en hel dag på oss att flytta oss från ALV upp till Stockholm igen för att vara där mot kvällen. Finns det något intressant att göra längs vägen? Jag tänker mig sådant som inte behöver kosta så stora summor. T.ex. fina badplatser, lekparker, naturområden, nån typ av djur-gård eller liknande. Får förstås också vara nåt helt annat som jag inte listat :) . Kom gärna med förslag ni som känner till området!

Tack:)

Djupviks gård, Kolmården :)
 
Det är absolut inte för nära! Jag hade ingen aning om vad jag skulle börja söka efter och detta var också ett fint tips :) Nu börjar problemet bli att vi snart får utöka tiden för att det finns så mycket fint vi skulle kunna uppleva längs vägen:laugh:

Oj det var inte meningen att hela inlägget skulle bli raderat, :confused:vet inte vad som hände, blir knas ibland när jag sitter på telefonen och var nog inte riktigt uppmärksam.

Lägger iallafall in länken här igen, detta gäller Södertälje, om någon mer skulle vara intresserad som tittar i denna tråden: https://www.sodertalje.se/kultur-och-fritid/torekallberget/
 

Liknande trådar

Småbarn Vi ska iväg med husvagnen om ca en månad. Planen ligger att åka till Öland 1 vecka för att campa. Sen ska vi upp en vända till Linköping...
Svar
8
· Visningar
1 464
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp