Mellandags rean 2011!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HonDuVet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 104
  • Visningar Visningar 14 608
H

HonDuVet

Nä tycker de dags för en mellandagsrea tråden 2011 !
De börjar ju trots allt imorgon:p
Så visa era fynd ! :bump:

Sv: Mellandags rean 2011!!!

Jag har redan idag fyndat via Hööks hemsida på halvapriset. Lite tjuvstarts rea. Bilder kommer. Men blev ett träns med bling bling pannband, ulltäcke och två allround schabrak för 650 kr allt som allt ;)

Tänkte ta en tur förbi sharpman imorgon. Någon som har koll på om de brukar ha någon mellandagsrea?

Shoppade hööks nu på morgonen via webshopen så bilder kommer när det är hemma ;) Lite täcken, schabrak, en grimma och träns :)

*googlar webshopsreor*

kl

Inte mycket mallandagsrea-shpping för min del, men hittade 2 säcker Iform Cool för halva priset, inte helt fel det inte! :D

32831536.jpg

50% rea gjorde ju att jag bara var tvungen att handla lite....

det blev ett ponnytäcke med 200 grams fyllning i storlek 105, får se vem av welsharna det passar men barnen ville att Dingla skulle ha det..

köpte 2 enkla grimmor, en i storlek ponny och en i storlek full

ett vintertäcke Snowdon tror jag det hette, skulle vara 400 grams fyllning, storlek 165. Inget jag behöver just nu då pållan har täcke tillräckligt men kanske till nästa vinter. Köpte nyligen ett 155 storleks täcke till henne men det kan hon knappt ha så kanske hööks täcke är lite små i storlekarna? detta tror jag kommer passa henne i alla fall. Jag hoppas att hennes avkomma kommer kunna ha 155 täcket för hon blir inte lika stor.

ett ponnyshabrak :) velade på färgen där, sonen ville jag skulle köpa blått och dottern ville jag skulle köpa ett rosa, så det blev ett rött. Men kom på sen att rött kanske inte är det snyggaste på fux egentligen..

Shoppade också på Hööks idag:). köpte en massa i brunt läder eftersom jag tokshoppat en brun sadel. Stigläder och gjord var det ingen rea på, men väl ett brunt Callistoträns, tyglar, en lädergrimma och ett gront schabrak:).

Är inte mycket för att shoppa på mellandagsrea men nätshoppa gör jag gärna så idag beställdes ett Vintertäcke Nevis Horsepower® från Hööks. Tänkte först vänta och åka ner och titta i butiken men då brukar storlekarna inte finnas så jag passade på nu då det fanns ;)

shoppade lite för mkt...hööks rean 50%...kunde inte låta bli.
Har dock 3 hästar så det blir ju inte mkt om man slår ut det på dom.

* Två grimmor med ludd.
* Ett set Senskydd Claridge House (läder) fram och bak, bruna i storlek cob.
* En brun/röd randig filt.
* Ett Fleecetäcke Swirls Showmaste
* Dressyrschabrak Enterprise Showmaster (ett vinrött, en latte)
* Dressyrschabrak Elegance Gold Medal
* Aachenträns Longford Claridge House, ett storlek cob och ett i full. och den i storlek full köpte jag enbart för pannbandets skull :o
* Aachenträns Callaghan CH, ett svart i cob, ett svart i full, ett brunt i full.

blev lite mkt träns, tyvärr vet jag inte storleken på ena unghästen då han pendlar mellan cob och full så jag fick chansa på olika storlekar. Väntar för länge tar ju rätt storlek slut. Är nöjd! :laugh:

Vad blev det för sadel? :)

En gammal Pessoa Paris hoppsadel:). Tänkte att jag får plåga runt mig i den tills jag sparat ordentligt och kan få upp Amerigo här:p. Pessoan är en rätt trevlig sadel och den är kort och bred. Hoppsadlarna brukar i mitt tycke vara lite mer förlåtande om de inte ligger helt perfekt dessutom så jag chansade (och den var billig;)).

Är det vinröda Enterprise verkligen vinrött? Ser mer lila ut på bilden tycker jag? Är lite sugen på ett sånt... Men bara om detär vinrött :D

Var ju bara "tvungen" att köra in till hööks idag och lämna tillbaka ett par skor som var fel som jag fick i julklapp........ Konstigt nog så bara råkade jag få med mig lite mer hem därifrån :angel:
Hade kollat in halskragarna på hemsidan för behövde några sådana till och konstigt nog så bara råkade jag få med de tillhörande täckena hem också trots att jag egentligen har köpstopp på täcken efter att ha gått ganska vilt fram på en tidigare rea i år. Men de var ju bara så precis vad jag behövde med den extra uppbyggnaden över manken kanske kanske kan det göra så att jag får behålla manen på den högställda här hemma som alltid skaver av nedre delen av manen med halskragen. Blev inte helt lätt att förklara här hemma när jag lite försynt försökte smyga in med täckena ;)
Så två Röda tornado vintertäcken med tillhörande halskragar, en lädergrimma, 2 gummityglar och en ny longerlina så höll mig nästan i skinnet förutom täckena då :angel:
Som tur var så var alla shabrak jag gillade slut i rätt färg o storlek annars hade nog risken varit överhängande att jag kommit hem med sådana också som jag definitivt inte heller behöver :D

Är det vinröda Enterprise verkligen vinrött? Ser mer lila ut på bilden tycker jag? Är lite sugen på ett sånt... Men bara om detär vinrött :D

Det är vinrött lite ljusare än bilden tycker jag nog att det var, stod och grävde bland dem idag i jakt på något till hoppsadeln.

Okey tack! Får kanske ta mig en vända till Hööks imorgon då, jag höll mig borta idag för mistäntke det skulle vara smärre anstormning:D

Ja gott om folk var där men knepigt nog verkade de flesta komma ganska sent, jag var inte där tidigt men när jag kom fanns tex de flesta täcken kvar i många storlekar men bara på den stunden jag var där så tömdes nästan alla täcken och det var kaos runt lådorna som alla stod och drog och kollade de kvarvarande i udda storlekar. Shabraken gissar jag har varit ganska utsorterat i storlekar och färger redan innan precis som det ofta brukar vara på reorna.

Kan tänka mig det, orkar inte armbågas med mass folk så brukar hålla mig borta tills stormen lagt sig :D Med risken att missa klipp, men det är ju inte hela världen :D

Susade också snabbt inom Hööks och gjorde bästa fyndet på länge :)

Fick i julklapp bidrag till ett par vinterridstövlar av min sambo. Körde inom lokala ridsportaffären lillejulafton och införskaffade att par Treadstone för 1699:- innan han hann ångra sig ;)
När jag väl kom hem tyckte sambon att dom var fula samt jag tvekade på om dom kanske inte var så fina att ev tävla i.
Kollade på Hööks och gillade Steeds vinterstövel, 599:-.
När jag åkte dit idag var dom nersatta till 299:-:love:

Oj kostade de inte mer var kanske synd att man inte provade ett par hade fingrarna på ett par men såg att det var konstskinn och syntetpäls så kändes som att de nog inte var så varma, men till det priset så hade man ju kunnat testa ett par trodde de var dyrare.

Liknande trådar

Fritid Hej på er! Är det några andra här som gillar att skriva för hand eller på datorn, berättelse, noveller, böcker eller bara rent ut av...
Svar
1
· Visningar
163
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
1 012
Senast: Lingon
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 345
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 688
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V