Mellanläge

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter Ws hastiga insjuknande och bortgång i måndags uppstod något slags vakuum. Rutinen att gå till stallet och rida W var plötsligt borta. En kväll gick jag ner och mockade åt de andra två bara för att göra något.

Jag var lite osäker på hur mycket hjälp HV ville ha med P så jag tog inga initiativ att fråga om det. Idag har vi dock pratats vid och hon tyckte det var bra om jag ville rida P regelbundet så kunde hon bara meddela mig de dagar hon själv ville/kunde rida. De dagarna inträffar ju inte så ofta, så det blir enklast så.

Nu har P inte gjort något på hela veckan så idag tänkte jag bara longera honom så han får pysa ut överskottsenergi som han troligen bunkrat.

HV har också blivit informerad om datumet för min kommande flytt om 2 månader. Hennes son ska ju flytta in här när jag flyttat ut och han är jättesugen på det, så HV frågade om vi skulle hålla oss till den uppsägningstid vi har i kontraktet, d.v.s. 3 månader (eller korta ner tiden). Jag tycker ju 3 månader är en bra idé, dels för att inflyttningsdatumet inte är spikat i sten men också för att det ger mig lite utrymme att ordna med saker kring flytten. Är jag härifrån innan sista månaden är till ända, så finns det ju inget som hindrar att vi kommer överens om en tidigare "sista dag".

Snart har jag 2 veckors jul-lov och kommande vecka jobbar jag hemifrån t.o.m. onsdag. Så igår fick jag en fin julklapp från jobbet. Det var en korg helt fullproppad med godsaker :). Bara kvalitetsgrejer dessutom.

10301596_1101488356550335_4516227262604147875_n.jpg


Jag fick en jobbtelefon också. Den hade jag egentligen behövt för en minst vecka sedan. Min egen lur har jag ju använt både privat och för jobbets räkning, men det har inte varit helt praktiskt, då det hänt att jag fått jobbsamtal på min fritid från vår samarbetspartner. I veckan var det en kund som på grund av olika omständigheter fick mitt nummer. Kundsupport via telefon brukar inte ingå i mitt jobb utan jag brukar bara ta vidarekopplade samtal ibland då ingen annan kunnat vara tillgänglig. Nu ringde den här kunden till mig igår kväll :cautious: . Jag kan väl säga att jag var inte alls peppad på att ta samtalet sent en fredag och det var med viss motvilja jag öppnade jobbdatorn för att titta på problemet. Och i slutändan var det ändå hon som varit klantig och inte haft koll. Jag kunde inte komma med en lösning på problemet då det inte hade med oss att göra, utan med hur banker hanterar transaktioner. Så en jobbtelefon är väldigt välkommen. Den behöver jag inte vara anträffar på när jag är ledig.

Och dagen innan jag fick julklapp och jobbtelefon fick jag också en bok av chefen :) :up:.
10392142_1100280330004471_5369589494588124792_n.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: Wille
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 230
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 175
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 146
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Psykisk (o)hälsa
  • Flytta eller ej?
  • Vårföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp