Sitter så jävla fast

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb upp till 75%. Även det är rätt mycket.

Och jobbet jag har är tråkigt. Jag känner inte att jag gör något meningsfullt. Företaget har kunder jag aldrig skulle vilja ta i med tång ens. Varje dag sitter jag och och bara skjuter på jobbet i timtal utan att komma igång. Det tar energi att skjuta på saker också. Och så får jag inget annat gjort när jag bara sitter och laddar för att komma igång och jobba. Jag blir liksom aldrig ledig för jobbet ligger hela tiden framför mig. Det är som när jag sitter och laddar för att laga mat och laddar och laddar och laddar. En hel dag. Trots att jag vet vad jag ska laga och har alla ingredienser hemma. Men jag kommer inte till skott.

Det finns inga utsikter alls för att kunna tjäna pengar på något meningsfullt. I förra veckan gick jag på tre webbinarier om hur man skapar ett framgångsrikt företag genom att jobba smartare och inte hårdare. Givetvis så fick man bara grunderna och för att kunna fördjupa sig så behövde man gå den fullständiga kursen. It takes money to make money, och jag har inte pengar att gå en sådan kurs. Men hade säkert varit värt det.

Igår sökte jag ett jobb som lokalvårdare som var "för dig som vill jobba från maj till augusti". Nej, jag vill inte jobba på sommaren. Då vill jag vara ledig och ha en normal semester som andra har. Men sökte i alla fall för att jag var tvungen.

Hur fan ska jag kunna få ett jobb som är meningsfullt och på en nivå som inte suger ut livet ur mig?
 

Känner mig så arg för att jag fortfarande inte har kommit igång med att jobba för dagen. Klockan närmar sig halv två. Varför ska det vara så svårt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 317
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 079
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp