Mellanrum mellan tabellceller.. CSS

G

glee

Jag håller på att göra en liten tabell som har en svart ram. Alla celler är vita förutom den översta som är röd. Det blir ett litet mellanrum mellan cellerna och ramen, det blir alltså en vit liten kant som syns mellan det röda och det svarta.

Jag har testat lite allt möjligt med border och padding och margin men lyckas inte få ihop det. Någon som kan svara på hur man gör?
 
Sv: Mellanrum mellan tabellceller.. CSS

Testa med:
Kod:
table {
border-collapse:collapse;
}
..Påverkar iofs hela tabellen :)
 
Sv: Mellanrum mellan tabellceller.. CSS

aaaaaaand we have a winner! :rofl:

Gör som denna smarta bruden säger, men glöm inte att fylla i den i alla kolumner. Busenkelt. :banana:
 
Sv: Mellanrum mellan tabellceller.. CSS

aaaaaaand we have a winner! :rofl:

Gör som denna smarta bruden säger, men glöm inte att fylla i den i alla kolumner. Busenkelt. :banana:

Det kändes ju faktiskt lite som att jag körde över AlmetosDon med mitt inlägg. Men det AlmetosDon föreslog är ju inte CSS, vilket var det som efterfrågades :)
 
Sv: Mellanrum mellan tabellceller.. CSS

Nej, vet att det inte är CSS.. missade att det var det TS var ute efter:p, men då det bara handlar om en tabell så borde det funka iaf:)
 
Sv: Mellanrum mellan tabellceller.. CSS

Hm, nej alltså, i mitt senaste inlägg försökte jag få fram att det inte var meningen att trampa dig på tårna eller något sådant, när jag gav en alternativ lösning på TS problem :)

*lite vimsig efter en lång cykeltur*
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: warg
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 919
Senast: ako
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 259
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 592
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp