Bukefalos 28 år!

Melodifestivalen 2015

Visste inte de va länkar, faktiskt =) jag lyssnar aldrig heller i förväg =)

Asså jag känner inte alls igen många namn... lite trist, men spännande också, förstås =) Min favorit innan jag hört/sett nåt blir Magnus Carlsson... =)


//r
 
Vad tyckte ni om i lördags?

Det var väl ingen som var sådär jättebra, men jag gillade sista låten, heter hon Mariette? Jag hoppades på henne och Linus Svenning(?) då jag tyckte hans låt var rätt bra också. Nu gick ju båda vidare, men inte till finalen båda. Men Magnus Carlsson är ju alltid ett säkert kort.
 
Jag tycker faktiskt ingen låt hittills har hållt måttet riktigt varken från deltävling ett eller två... jag hoppas vi inte sett vinnarlåten ännu... visst sen växer väl vissa låtar också när man hör dem flera ggr sen, men ändå...

Men de som var bäst i lördags tyckte jag var Magnus Carlsson och Linus Svenning. Fast jag gillade Groupie också faktiskt^^ fast lite fel forum kanske, men 2015s sommarplåga blir det nog!

Vad tror ni inför deltävling 3 då?
De tävlande:

  1. ”Insomnia” – Ellen Benediktson
    Låtskrivare: Ellen Benediktson, Anderz Wrethov
  2. ”För din skull” – Kalle Johansson
    Låtskrivare: Martin Eriksson, Thomas G:son, Thomas Karlsson
  3. ”Bring Out the Fire” – Andreas Weise
    Låtskrivare: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Henrik Janson, Thomas G:son
  4. ”Living to Die” – Andreas Johnson
    Låtskrivare: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Karl-Ola Kjellholm
  5. ”Don't Stop” – Isa
    Låtskrivare: Isa Tengblad, Johan Ramström, Gustaf Svenungsson, Magnus Wallin, Oscar Merner
  6. ”I See You” – Kristin Amparo
    Låtskrivare: Kristin Amparo, David Kreuger, Fredrik Kempe
  7. ”Jag är fri (Manne Leam Frijje)” – Jon Henrik Fjällgren
    Låtskrivare: Jon Henrik Fjällgren, Erik Holmberg, Tony Malm, Josef Melin


//r
 
Jag gillade inte Ellen förra gången, Kalle vet jag inte vem de e. Andreas Weise är väl helt okej! Andreas Johnson gillar jag också. Isa vet jag inte vem det är. Kristin Amparo är det hon med soldat-låten? Isf njae... O han den sista e han som typ jojkar eller vad det heter va? Blir ju spännande =)

Så, tja.. Andreas och Andreas^^ blir väl dem jag hejar på såhär i förväg då typ...


//r
 
Nu kommer ju något som jag gillar! Jag tycker Fjällgren är bra, det jag hört av honom innan, så där är jag nyfiken! Resten har jag ingen aning om vilka de är. Men de kan vara bra ändå.

Nej, jag har inte heller hört något som jag känner borde vara vinnare, fast jag har ändå fått favoriter från båda deltävlingarna. Jag tror jag diskuterar ev vinnare längre fram i tävlingen, jag måste höra låtarna några gånger för att komma fram till något.
 
Okej, ja som sagt vissa låtar växer ju mycket när man väl hört dem några gånger =). O kanske ännu mer sen när (om?) den översätts till engelska om de nu e en svensk låt som vinner...


//r
 
Jag tycker faktiskt ingen låt hittills har hållt måttet riktigt varken från deltävling ett eller två... jag hoppas vi inte sett vinnarlåten ännu... visst sen växer väl vissa låtar också när man hör dem flera ggr sen, men ändå...

Men de som var bäst i lördags tyckte jag var Magnus Carlsson och Linus Svenning. Fast jag gillade Groupie också faktiskt^^ fast lite fel forum kanske, men 2015s sommarplåga blir det nog!

Vad tror ni inför deltävling 3 då?
De tävlande:

  1. ”Insomnia” – Ellen Benediktson
    Låtskrivare: Ellen Benediktson, Anderz Wrethov
  2. ”För din skull” – Kalle Johansson
    Låtskrivare: Martin Eriksson, Thomas G:son, Thomas Karlsson
  3. ”Bring Out the Fire” – Andreas Weise
    Låtskrivare: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Henrik Janson, Thomas G:son
  4. ”Living to Die” – Andreas Johnson
    Låtskrivare: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Karl-Ola Kjellholm
  5. ”Don't Stop” – Isa
    Låtskrivare: Isa Tengblad, Johan Ramström, Gustaf Svenungsson, Magnus Wallin, Oscar Merner
  6. ”I See You” – Kristin Amparo
    Låtskrivare: Kristin Amparo, David Kreuger, Fredrik Kempe
  7. ”Jag är fri (Manne Leam Frijje)” – Jon Henrik Fjällgren
    Låtskrivare: Jon Henrik Fjällgren, Erik Holmberg, Tony Malm, Josef Melin


//r

Jag tror att Kristin Amparo och Andreas Johnson går direkt till final. Andra chansen vet jag inte. :/ Jag tycker nästan att andra chansen ska bli mest spännande! Då är min favorit Behrang med och tävlar :P
 
Jag tittade ikväll, men hoppade över allt med programledarna och den där tjejen som ska "underhålla" i pauserna, henne tål jag verkligen inte.
Första bidraget kändes som en usel Loreen-kopia, väntade mig att folk skulle gilla Isa och tyckte att sista låten var helt ok. Kommer inte lyssna på en enda av låtarna frivilligt igen :p Hoppas att nästa veckas bidrag blir roligare.
 
Jag gillade samen! Det kan vi skicka till Österrike, tycker jag.

Andreas Weise till andra chansen tyckte jag var rätt. Men jag hade velat ha Ellen till final också, men så blev det ju inte. De andra tyckte jag var kassa allihop.

Filippa tycker jag är väldigt ojämn, vissa saker är roliga, men mycket vill man ta fram skäms-kudden åt. De roligaste var att titta på Andreas Weise när han skrattade ^^.

//r
 
Min favorit Fjällgren gick direkt till final, det blev jag nöjd med! Jag tycker vi kan skicka honom till stora ESC, som lite variation till allt annat vi brukar skicka.

Annars tyckte jag nog att det var synd att Andreas Johnsson kom sist, den var rätt bra. Jag är inte nöjd över att Isa gick till final, den tyckte jag inte alls var bra. Men i övrigt är jag mest nöjd över att min favorit gick vidare, det brukar inte vara så! :D
 
Jag tycker Andreas Johnsson brukar vara bra, men inte den här gången....

Ja, precis, hade vart kul om vi skickar Fjällgren, jag tror det kan bli så!

Men först deltävling fyra, de tävlande är:

  1. ”Don't Say No” – Midnight Boy
    Låtskrivare: Johan Krafman, Kristofer Östergren, Olle Blomström
  2. ”Black Swan” – Caroline Wennergren
    Låtskrivare: Nicklas Eklund, Joel DeLuna, Aimee Bobruk
  3. ”Building It Up” – JTR
    Låtskrivare: JTR (John Andreasson, Tom Lundbäck, Robin Lundbäck), Erik Lewander, Iggy Strange Dahl
  4. ”Guld och gröna skogar” – Hasse Andersson
    Låtskrivare: Anderz Wrethov, Elin Wrethov, Johan Bejerholm, Johan Deltinger
  5. ”Make Me (La La La)” – Dinah Nah
    Låtskrivare: Dinah Nah, dr alban, Jakke Erixson, Karl-Ola Kjellholm
  6. ”Ett andetag” – Annika Herlitz
    Låtskrivare: Amir Aly, Maciel Numhauser, Robin Abrahamsson, Sharon Dyall, Sharon Vaughn
  7. ”Heroes” – Måns Zelmerlöw
    Låtskrivare: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Joy Deb, Linnea Deb

Midnight Boy har jag ingen aning om vem det är...
Caroline Wennergren tycker jag mig ha hört talas om, men vet inte varifrån? Isf om jag minns rätt en gullig, duktig tjej, men kanske inte riktigt min stil...
Hasse Andersson, jamen det kan faktiskt bli bra... =) Ska bli kul o höra, faktiskt...
JTR är väl dom som va me i nån talang-show i Australien eller vad det var? Tror det kan va lite för mycket "tuggummi-pop" för min del...
Dinah Nah, ingen aning vad det är för nåt...
Annika Herlitz... ingen aning där heller
Måns Zelmerlöw, jomen där har vi väl kvällens förhandsfavorit skulle jag tippa? Går nog till final...

Så, jag tror på förhand: Final: Måns och Hasse Andra chansen: Caroline och JTR...


//r
 
Oj, det var många jag inte hört talas om! Det blir väl spännande, som vanligt. Måns Z har jag ju hört, han brukar kunna vara rätt schysst även om det inte är riktigt min musikstil (vad är det i denna tävling egentligen?). Han går nog till final! Resten får bli överraskning!
 
Haha, ja eller hur, jag noterade också att han drog i tröjan hela tiden...

Angående resultatet så gick det faktiskt precis som jag ville, dra på trissor...

I stora finalen röstar jag på SAMEN eller HASSE! Tycker inte där är några andra alternativ...


//r
 
Det jag har att säga om andra chansen är väl att i två av duellerna gick det som jag ville - Linus och Dinah Nah.
I de andra två gick det tvärtemot vad jag ville. Men ingen av låtarna var mina favoriter, så jag känner mig inte väldigt bekymrad över saken. Sparar mig till finalen!

Där har jag lite mer åsikter. De jag vill se som vinnare är:

Jon (eller samen som vi verkar kalla honom)
Mariette
Måns

Resten vill jag inte se att vi skickar till ESC! Skickar vi inte någon av dessa så... surar jag fram till nästa år då allt är glömt och förlåtet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 867
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 413
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 002
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 873
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp