Men det ÄR godare

1) Gula, orange och gröna godisar är godast! De mörkast röda kan man slänga direkt. Eller ge till maken.
2) Mjölk, fil eller yoghurt först. Eventuella flingor OVANPÅ! Det är för bövelen inte gröt man vill äta, utan flingor!
3) På en pizza äter man kanterna först. Sedan vänder man runt tallriken så att man successivt äter sig in mot mitten.
4) I allmänhet. Mat ska inte blandas ihop på tallriken. (Kan knappt titta om någon börjar gojsa ihop tex potatismoset med såsen till någon som liknar ??? :eek:)

Har massa fler issues, men man får ju begränsa sig... :laugh:
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Och den vita är bara ätbar om man parar ihop den med en grön eller rosa och snurrar ihop dem.
JA! Bilar överlag smakar så mycket bättre när de snurras ihop med varandra.

What?! De vita bilarna är ju överlägset godast. :confused:
Nej dom vita är godast!!
Ack, så många stackars människor som har fel!

:D

Nej nej nej! Yoghurt ska ätas med en mellanstor sked. Då smakar den bäst.
Möjligen mellanstor sked, men bara för yoghurt i så fall! Glass och typ panna cotta m.m bör absolut ätas med tesked.

Fast alltså nejnej, GB 0,5 liters i kartong (speciellt vanilj med chokladkross :love:) ska delas på mitten och sen ätas med gaffel direkt ur pakethalvan! Det är GODAST! :D
Alltså... Hur äter man ens glass med gaffel? O_o
 
Kom på några fler:

Ostbågar blir godare om de får ligga ute och sega till sig i ett par timmar innan man äter dem.

Glass blir godare om man låter den smälta lite först. (det kanske är härifrån min förvirrade kommentar gällande gaffel+glass kommer ifrån @Frokennordberg :angel:)

Ballerinakex, Singoallakex etc är godare om man äter ringen först, sedan skrapar av fyllningen med tänderna och sist äter underkexet.

Och vad gäller att äta det godaste först eller sist: Man börjar naturligtvis med det godaste. För min del är det mest för att jag ska vara lite mindre sugen när det tar slut - slutar man med det godaste så får man liksom en liten extra påminnelse om hur jäkla gott det är! Slutar man med det småtråkiga (typ kanten på pizzan) känns det dock inte lika lockande att äta mer.
 
De gula blandar man med saltlakritsen - en gul fyrkant ovanpå en lakritskatt och en gul fyrkant under. Kläm ihop och så skjuts in i munnen. Funkar även med de röda, men de gula och saltlakritsen passar bäst ihop.

Älskar att kombinera saltlakritsgodisar med andra godisar! Favoriter är:
- Valfri fruktpiratos + lakritspiratos
- Colanapp alt fruktnapp + lakritsnapp

Ostbågar blir godare om de får ligga ute och sega till sig i ett par timmar innan man äter dem.

Instämmer! Öppnar påsen det första jag gör när jag kommer hem från affären. :D
 
Kom på några fler:

Ostbågar blir godare om de får ligga ute och sega till sig i ett par timmar innan man äter dem.

Glass blir godare om man låter den smälta lite först.

Håller definitivt med om den första, lite sega ostbågar är bland det godaste som finns. :love:
Men glass ska ätas direkt man tar fram den ur frysen, hatar när folk ska ta fram glassen en stund innan för att den ska hinna smälta. Fattar inte grejen, glass ska ju vara kallt annars kan man väl lika gärna äta en skål med grädde bara.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452
Mat Jag vill bjuda en person som är speciell för mig på middag. Jag har en ytterfilé av lamm i frysen, och eftersom det lille lammet är har...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: Karfitsa
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 263
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp