Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: men fy

Jag förstår egentligen inte varför det anses som helt ok med nakna barn, men inte nakna vuxna. Alltså, missförstå mig rätt, vart går gränsen och kommer den över en natt att nu är du så gammal och får inte springa naken mer? Varför tillåta det när barnen är små, men inte stora?

JAG har inga problem med nakenhet när det gäller barnen och eller oss vuxna, barnen ser oss vuxna nakna då och då och det är helt naturligt att man kan vara naken, men jag är rädd om mina barns kroppar, känner en sorts motvilja mot att låta andra se på dem när de är nakna. Jag har ingen aning om vad folk tänker när de ser nakna barn och vill inte utsätta barnen för folk som tänker något otillåtet. Vi bor ju så att man kan se rakt in på gräsmattan och de kör väldigt mycket folk här förbi, framför allt sommartid.
 
Sv: men fy

Men man behöver inte utmana ödet.Är det ett litet barn som springer runt naken, själv så är det extra lockande för pedofiler.
 
Sv: men fy

Nej jag var bara lat och tryckte på "svara på detta" istället för att gå upp på sidan.
Det var inte meningen att mitt inlägg skulle vara något klagoinlägg, undrade bara hur ni resonerade. men jag har fått svar så jag är nöjd.
 
Sv: men fy

escodobe skrev:
Jga tycker det är självklart att barn kan vara nakna.

Jag tycker också att det är självklart att barn kan vara nakna, därför:

- de ska lära sig att kroppen är något fint och naturligt. Inget man behöver skyla eller skämmas för.

När barnen blir lite större väljer de själva att klä sig/skyla sig. Så länge de vill springa nakna så är det väl härligt! :banana:

Men det är upp till de vuxna att avgöra när det är lämpligt att vara naken och inte.

/MissX - som gärna är naken :o (härute på vischan gör vi som vi vill...) :)

Kom förresten att tänka på Matte - som alltid hämtade tidningen på morgonen utan trosor - med bara en jacka på upptill :o och var förundrad över varför grannen satt med kikare varje morgon :devil: :eek: :devil:
 
Sv: men fy

Självklart ska barn få springa om kring nakna
Varför störa sig på deT???
Jag bryr mig inte om jag möter ett naket barn på stan :D
 
Sv: men fy

Gränsen går väl ändå när barnen själva börjar bli medvetna om sina kroppar och då vill de troligtvis inte vara nakna "in public" längre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
624
Senast: GoLightly
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 204
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Nova123
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 680
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp