Men vad sjutton...

ghost

Trådstartare
Hur rörigt är det i Sveriges travvärld??? :o :eek: :crazy:

För ett par veckor sedan blev ett antal tyska tvååringar strukna från Jägers på grund av att de gått kval-lopp med startbil i Tyskland...

Nu hör man i TV att det är under utredning om vår vittberesta tvååring ska få slippa kvala!!!!

Hur snurrigt är trav-Sverige egentligen??? Regler måste ju vara regler för vilken häst som helst, eller????

Om jag har en häst som går som en raket och klarar autostart men ej att volta så är vet väl kört för mig vad jag förstått???

Intet ont ord om hästen eller någon runt omkring (har slagit tränaren i ponnytrav mååånga gånger :D), men jag blir så trött på alla specialtillstånd hit och dit.

Fast att slippa voltkval i Sverige tror jag inte jag hört förut...

/// Ghost
 
Vet inte vilken häst det menas, men det är ju trots allt ett antal hästar som just aldrig startas på volt. Kanske det vore bra om man kunde ha kval-möjlighet på startbil, och att dessa hästar inte får starts med volt-start, om de inte gör ett vanligt kval. :confused:
 
Om man har problem med hästen i volten får man ju lov att ha en person som springer med i volten och håller i hästens huvud. Kanske räcker för att få den inkvalad, sen kan man ju hålla sig till startbil.

jonte
 
jo men han har ju gjort 3 st voltstarter och ett gdk...men i kvalet blev han diskad...fast han åkte ju över och startade i USA, så dom menar väl att han skulle vara startberättigad för det då....men visst borde en tvååring kunna gå voltstart, och jag tror inte att det är det som dom inte vill, utan att det finns ett tvåårslopp om 14 dgr han kan vara med i men hinner inte kvala innan.
 
Visst vore det skönt om man kunde säga: "Ja men h*n startade ju för ett år sen och nu har jag hittat det perfekta loppet, ni har ju sett i provloppen att hästen har form"!!! :banana: :banana: :banana:

Nä, jag tycker nog att regler är regler...

För det är ju ett premielopp han har som godkänd "start"...

/// Ghost
 
Jo...lite irriterad blir man ju allt...regler är regler...
tycker över huvudtaget att det är sjukt att köra så tufft med två åriga hästar!! :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp