Jag förstår att det här varit jättejobbigt för dig men jag förstår fortfarande inte riktigt vad för behandling man "ska" få?

Ppiller ändrar ju inte kroppens normalfunktion, man har ju inte ens mens utan bortfallsblödning. Menar du att man ska leta polyper el dyl som ung vuxen? Liksom vad är det man ska kolla upp och behandla?
Regelbundna gryn-kontroller från ung ålder med krav på läkarna att vara ärliga.
Kraftig blödning går att minska med cykloklapron o diflofenak. Så fixade de för mig efter pergotime.
Premalex hjälpte några år efter pergotime mot pms-humör o få struktur på mensen.
Om läkarna är ärliga är allt okej.
 
Regelbundna gryn-kontroller från ung ålder med krav på läkarna att vara ärliga.
Kraftig blödning går att minska med cykloklapron o diflofenak. Så fixade de för mig efter pergotime.
Premalex hjälpte några år efter pergotime mot pms-humör o få struktur på mensen.
Om läkarna är ärliga är allt okej.
Men snälla du, det är väl knappast någon generell regel att läkarna är oärliga? Att en läkare kan göra ett misstag är sånt som händer, ja det är sjukt jobbigt att vara utsatt men det betyder inte att det drabbar alla. Som ett exempel, maken gjorde en rutinmässig operation där gallblåsan skulle tas bort, han råkade illa ut, läkarna missade några varningssignaler och det blev stora konsekvenser. Det betyder inte att samtliga galloperationer är riskoperationer, utan att han hade otur. På varje patient som har otur går det flera tusen som inte har det.
Din upplevelse är din, inte en generell upplevelse som är allmängiltig. På samma sätt är man varmt välkommen att göra gynkontroller från unga åldrar, men det är inte något krav från samhället att alla unga ska genomgå gynkontroll. Ungdomsmottagningen är ett väldigt bra ställe som kan hjälpa ungdomar på många olika sätt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 345
Senast: Tora
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 198
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är på en efterlängtad solresa med goda vänner. Är i (för)klimakteriet och har normalt lite opålitliga och rikliga blödningar. Min...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 366
Senast: Kivina
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp