Menstrosor

Hur många par har ni som använder menstrosor? Hur många behöver man för att klara en hel mens på en vecka?
Beror ju på hur mycket du blöder och hur länge. Och hur ofta du tvättar ;)

Jag byter morgon och kväll som minst, tycker det känns bäst så. Sista/första dagarna hade jag säkert kunna byta bara 1 gång per dygn, men ja, det känns bättre att byta 2.
De dagarna jag blöder riktigt mycket byter jag minst 1 gång till (morgon, efter jobb, innan läggdags)
 
Hur många par har ni som använder menstrosor? Hur många behöver man för att klara en hel mens på en vecka?
Jag har som sagt bara två, så sköljer ur ena paret när jag byter och använder de sen en gång till, sen tvättar och tumlar jag mitt i mensen så kan jag använda dem resten. Klarar mig en hel mens på det viset. De luktar inte eller känns äckliga av att sköljas ur och användas igen.
 
Jag gillar inte Libresse menstrosor pga syntetmaterial och knepig passform. Älskar de från Comfydence! När jag blöder som mest kör jag menskopp också men vid lägre flöde är det inga problem att köra en trosa genom hela arbetsdagen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon som regelbundet använder menstrosor? Vad är er erfarenhet? Jag funderar på menstrosor då jag upplever att fiffi inte mår...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
15 396
Senast: undine
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 317
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Finns här nån som använder menstrosa? Jag funderar på det som alternativ till bindor för en ung tjej. Hur bra/säkra är de? Hur ofta...
2
Svar
26
· Visningar
4 292
Senast: Bri
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 470

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp