Mentorskap

Kirre

Trådstartare
Någon som haft eller är mentor åt någon? Hur fungerar det? Hur lägger ni upp det? Ses ni eller bara mailkontakt? Hur ofta ses ni?

Ja berätta bara! :)

Jag är helt grön i min roll som avdelningschef och har fått ok från min närmsta chef att ha min fd chef som mentor. (Slutade för tre år sen och jobbar ej inom företaget längre men jobbar som chef på annat ställe.)

Så jag funderar på hur vi ska lägga upp det och hur det brukar se ut.
 
Jag har både haft mentor och varit mentor. I båda fallen har vi setts några ggr per år och pratat. Adepten sätter agendan. Däremellan har vi kunnat ha telefon- eller mailkontakt om det dykt upp något som adepten vill prata om. Som mentor har jag styrt väldigt lite, utan försökt lyssna på vad och hur adepten vill ha stöd av mig.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 480
Senast: Badger
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 001
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 838
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 829
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp