Mentorskap

Kirre

Trådstartare
Någon som haft eller är mentor åt någon? Hur fungerar det? Hur lägger ni upp det? Ses ni eller bara mailkontakt? Hur ofta ses ni?

Ja berätta bara! :)

Jag är helt grön i min roll som avdelningschef och har fått ok från min närmsta chef att ha min fd chef som mentor. (Slutade för tre år sen och jobbar ej inom företaget längre men jobbar som chef på annat ställe.)

Så jag funderar på hur vi ska lägga upp det och hur det brukar se ut.

Jag har både haft mentor och varit mentor. I båda fallen har vi setts några ggr per år och pratat. Adepten sätter agendan. Däremellan har vi kunnat ha telefon- eller mailkontakt om det dykt upp något som adepten vill prata om. Som mentor har jag styrt väldigt lite, utan försökt lyssna på vad och hur adepten vill ha stöd av mig.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 501
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 591
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 970
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka