Mer Energi !

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Vetgirig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 690
V

Vetgirig

Hej!
Har någon provat Fibergi Super G till sin häst för ökad energi ?,och vad tycker ni om det?
Vi skulle behöva lite mer tryck i vår hoppponny.

Sv: Mer Energi !

Hej! Jag använde super G som toppning innan en distanstävling. Det gjorde att min häst bockade vid starten för första gången i sitt liv i min ägo, men sedan gick det bra, man måste dock ha känsla för hur mycket man ska ge så att det inte blir för mycket. skulle nog inte ge det till min häst innan dressyrtävling, men hoppning och fälttävlan funkar det nog fint till. vet inte om kan får ge det som dagligt tillskott eller bara ev viss period eller innan tävling, men det är ganska starka grejer. Jag tyckte det fyllde sitt syfte, men det fungerar olika på olika hästar. Hoppas det fungerar bra för dig!;)

Jag har tillskottsfodrat med super G och märkte ingen som helst skillnad förutom i plånboken (svindyrt):crazy:

För det första kanske du skall kolla upp foderstaten i sin helhet. Får hästen det den behöver och är det rätt balans? En väl balanserad foderstat som är individanpassad kan många gånger göra susen. Såna där "superduperenergifoder" tror jag inte existerar... Däremot kanske den nuvarande foderstaten inte fyller energibehovet och du behöver lägga till nåt energirikt foder. Vill du ha ganska snabb energi så finns ju hederlig gammal havre och betfor...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en del hö kvar från sommaren 2021. Förvarat inomhus torrt i en lada. Det höt längst ut är fräscht, har fin färg vad vi har...
Svar
2
· Visningar
408
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 142
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 016
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag fick tips om att testa olja till häst för att underlätta med hullet. Jag började med 1/4 dl rapsolja och ökade till 1 dl/dag. Men... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 616
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka