Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tofun kan jag inte hjälpa dig med, men sötpotatis tycker jag brukar gå rätt bra att dela med en rejäl kniv. Visst är de hårda och man får ta i en del, men så illa brukar det inte vara tycker jagHur tillagar man tofu på bästa sätt och HUR f*n delar man en sötpotatis?! De är ju helt hopplösa att dela![]()
Hur tillagar man tofu på bästa sätt och HUR f*n delar man en sötpotatis?! De är ju helt hopplösa att dela![]()
Knivar som regelbundet slipas professionellt är viktigaste redskapet i köket. Allt blir så mycket lättare. Det är som julafton varje gång knivbrevet kommer hem med de nyslipade älsklingsknivarna som i nyskick.Tofun kan jag inte hjälpa dig med, men sötpotatis tycker jag brukar gå rätt bra att dela med en rejäl kniv. Visst är de hårda och man får ta i en del, men så illa brukar det inte vara tycker jagDelar dem dock nästan aldrig på längden, vet inte om det är det du försökt dig på?
Hur tillagar man tofu på bästa sätt och HUR f*n delar man en sötpotatis?! De är ju helt hopplösa att dela![]()
Godaste tofurätten jag vet är panerad tofu (koreanskt recept): Skiva tofun i 1 cm tjocka skivor. Torka skivorna så mycket som möjligt. Rulla dem i mjöl, och sen i ägg. Stek.Hur tillagar man tofu på bästa sätt och HUR f*n delar man en sötpotatis?! De är ju helt hopplösa att dela![]()
Knivar som regelbundet slipas professionellt är viktigaste redskapet i köket. Allt blir så mycket lättare. Det är som julafton varje gång knivbrevet kommer hem med de nyslipade älsklingsknivarna som i nyskick.
Kanske OT, men vilka knivar har du?![]()
Jag använder också mannerströmknivar, en 16, en 23 och en 20 med trähandtag - just den är inga som helst problem att klyva sötpotatis med.Inga riktigt dyra. Jag tycker även de ”billiga” i bra stål funkar utmärkt att sköta väl. Förmodligen skrattar de åt mig på knivslipningen som satsar så mycket pengar på att slipa ”billiga” knivar….
Jag har en bra från Mannerströms kollektion, några bra från danska Raadvad och sen två från Satake. Köpte nyss en kinesisk också som jag ännu inte invigt. Dyraste har kostat 500 kr, även om den var rejält prissänkt då.
Inga riktigt dyra. Jag tycker även de ”billiga” i bra stål funkar utmärkt att sköta väl. Förmodligen skrattar de åt mig på knivslipningen som satsar så mycket pengar på att slipa ”billiga” knivar….
Jag har en bra från Mannerströms kollektion, några bra från danska Raadvad och sen två från Satake. Köpte nyss en kinesisk också som jag ännu inte invigt. Dyraste har kostat 500 kr, även om den var rejält prissänkt då.