Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag verkar inte vara ensam om det. Häromdagen skrev tex en god vän i ett pm att hen "blev lite varm om hjärtat" när hen såg att det var jag som pm:at. Det skulle kanske kunna översättas till "pirr"? (Jag är dock helt säker på att hen inte menade att stöta på mig.)

Varm om hjärtat blir jag när jag ser Prideparaden. Eller när jag ser ett gulligt klipp om godhet. Den nivån.
 
Varm om hjärtat blir jag när jag ser Prideparaden. Eller när jag ser ett gulligt klipp om godhet. Den nivån.

Min kompis blir det när hen ser att jag pm:at! = jag är ungefär lika underbar som en Prideparad!! :D

Jag blir varm om hjärtat när min kompis säger att hen blir det, och när min systerson ler mot mig. Tex.
 
Jag blir varm om hjärtat när min kompis säger att hen blir det, och när min systerson ler mot mig. Tex.

Varför vill du då diskutera om det handlar om "små"förälskelse om du själv kan definiera den egna känslan?
Jag förstår inte analysens syfte, annat än att det ska bokstavsortodoxt pikas.
 
Varför vill du då diskutera om det handlar om "små"förälskelse om du själv kan definiera den egna känslan?
Jag förstår inte analysens syfte, annat än att det ska bokstavsortodoxt pikas.

Därför att jag undrade? För mig låter det inte som att pirr handlar om småförälskelse, eftersom det dras så pass stora växlar på pirr i trådarna. Själv använder jag aldrig ordet pirr, eftersom det inte säger mig något. Därför undrar jag.

Är väl inte konstigare än att fråga om vad vilket ord som helst som man inte förstår betyder?

Därutöver tycker jag att det är intressant att analysera och diskutera känslouttryck. Att du tolkar det som bokstavsortodoxa pikar, kan jag inte göra mycket åt, tyvärr.
 
För mig är pirr allt från Oops, Där Är Han - till det hjärnskalv av närmast epileptiska mått som utlöstes när jag fick en vänförfrågan på fb av någon jag inte hade vågat hoppas på skulle kontakta mig :cool:
 
För mig är pirr allt från Oops, Där Är Han - till det hjärnskalv av närmast epileptiska mått som utlöstes när jag fick en vänförfrågan på fb av någon jag inte hade vågat hoppas på skulle kontakta mig :cool:

Ja precis, finns ju olika styrka på pirr.
 
Därför att jag undrade? För mig låter det inte som att pirr handlar om småförälskelse, eftersom det dras så pass stora växlar på pirr i trådarna. Själv använder jag aldrig ordet pirr, eftersom det inte säger mig något. Därför undrar jag.

Är väl inte konstigare än att fråga om vad vilket ord som helst som man inte förstår betyder?

Därutöver tycker jag att det är intressant att analysera och diskutera känslouttryck. Att du tolkar det som bokstavsortodoxa pikar, kan jag inte göra mycket åt, tyvärr.
Jag undrar mest varför du drar så stora växlar på det mesta här i tråden.
 
Det där med pirr är ju intressant! Jag sitter nu med pirr i magen då det nu är bestämt tid och plats för träffen imorgon. Det här pirret är lite som ångest, fast på ett bra sätt. Och nu inser jag hur dålig jag är på att få ner mina tankar till vettiga skriftliga meningar :angel:
Pirret uppstår för mig då det är spännande, som nu första mötet. Det kan också uppstå inför andra mötet då det är spännande att gå vidare i relationen, och då kan det lika gärna vara en vänskapsrelation. Så det där pirret behöver för mig inte betyda att jag är/börjar bli kär, utan för att jag helt enkelt tycker om personen (ev tycker om den personen som jag tror att den är) och ser fram emot något spännande, exempelvis i någon slags relationsutveckling.
 
Hallå igen! Vad ni skriver mycket! :)

Var var vi... jo, jag lyckades ju på något sätt bli lite smått förtjust i två olika killar samtidigt. Den ena snubblad över på nätet, träffade jag två gånger, t.ex. bakade vi paj tillsammans och så skulle vi träffas igen en vecka senare - detta blev inställt för att han behövde jobba och tja... jag hade vänt ut och in på mig själv att ordna barnfri tid och sen kom han inte med något nytt förlag på dag och då kände jag att jag oavsett om han är söt och trevlig och så verkade han lite strulig... så jag övergick till lite mer passiv kontakt med honom - tänkte om han nu ÄR intresserad så får han faktiskt ta tag i att hitta ett tillfälle som passar... har inte hört så mycket från honom på någon vecka...

Den andre då? Som jag liksom brukar springa på i vimlet ute?
Jo... alltså han började med att inleda varje promenad hemåt hand-i-hand på småtimmarna med att säga att han är fruktansvärt dålig på relationer och har nu börjat övergå till att förklara att han har ett stort behov av egentid... i morse tyckte han att vi borde försöka ses innan han åker iväg på semester i veckan. Och han har en väldigt trevlig vana att lysa upp och pussa på mig helt offentligt, även i bekantas närhet, när vi träffas. Och han är liksom väldigt fin. Och har träffat min dotter (i ett kompissammanhang), och sett min stökiga lägenhet utan att flippa ut. Och jag gillar nog honom... men jag har ingen som helst aning om vart det här är på väg. :angel::o
 
Och jag är hemma igen. Efter en nära 2dygn lång dejt med Mr Ny.
Kortfattad beskrivning : PIRR!! solnedgångar, klippbad, långpromenader, ljuvlig mat, vin, kaffe, skratt, mys, musik och en massa massa slappande.
Nu kommer det att dröja lite innan vi kan ses igen pga barnvecka, semestern är slut osv. Men klart vi ska ses mer.

Mr Dejt verkar vara lite svartsjuk. Då får han vara det. I nuläget har vi bara lätt allmän kontakt via chatt. Jag inbjuder inte till något. Krävs nog en hel del för att han ska vinna igen det han tappat.
 
Och jag är hemma igen. Efter en nära 2dygn lång dejt med Mr Ny.
Kortfattad beskrivning : PIRR!! solnedgångar, klippbad, långpromenader, ljuvlig mat, vin, kaffe, skratt, mys, musik och en massa massa slappande.
Nu kommer det att dröja lite innan vi kan ses igen pga barnvecka, semestern är slut osv. Men klart vi ska ses mer.

Mr Dejt verkar vara lite svartsjuk. Då får han vara det. I nuläget har vi bara lätt allmän kontakt via chatt. Jag inbjuder inte till något. Krävs nog en hel del för att han ska vinna igen det han tappat.

Låter härligt det där! Inte utan att man blir lite avundsjuk ;)

Hur mycket vet Mr Dejt om Mr Ny?
 
Och jag är hemma igen. Efter en nära 2dygn lång dejt med Mr Ny.
Kortfattad beskrivning : PIRR!! solnedgångar, klippbad, långpromenader, ljuvlig mat, vin, kaffe, skratt, mys, musik och en massa massa slappande.
Nu kommer det att dröja lite innan vi kan ses igen pga barnvecka, semestern är slut osv. Men klart vi ska ses mer.

Mr Dejt verkar vara lite svartsjuk. Då får han vara det. I nuläget har vi bara lätt allmän kontakt via chatt. Jag inbjuder inte till något. Krävs nog en hel del för att han ska vinna igen det han tappat.
Jag blir så glad av dina uppdateringar! :)
 
Låter härligt det där! Inte utan att man blir lite avundsjuk ;)

Hur mycket vet Mr Dejt om Mr Ny?

De vet båda om varandras existens utan att ha gått in närmare på det. Har enkelt förklarat att det är peroner jag har dejtat och har kontakt med. Till Mr Dejt har jag tillaggt att tills jag hittar det jag söker i mitt dejtande så kommer jag att söka. Sen är det upp till honom om han vill lägga på ett kol. Han är ju rätt passiv i att vilja ses.
Till Mr Ny har jag förklarat att jag har dejtat Mr Dejt men att vi kom ingenstans och sen ca 1 mån har vi bara lättare telefonkontakt och via chatt. Allt är sant.
Jag kommer i nuläget inte träffa Mr Dejt. Har gärna kvar kontakten med honom men känner att jag vill träffa Mr Ny nu och se hur det utvecklar sig. Vill absolut inte dejta 2 samtidigt. Mr Dejt har haft chansen.....
 
Låter som läge för ett försiktigt grattis, @Voff! Kul att läsa om positiv dejtutveckling i tråden och bra att du kunnat vara öppen och rak gentemot båda "Mistrarna" också om den andres roll i sammanhanget.
 
Fick ett gulligt mail som jag blev glad över! Jag svarade med ett tack och sen har vi inte hörts mer :)

Han: Även om jag är för gammal.. Så vill jag bara säga att du visst lyckats med din presentation... Dessutom är du sanslöst vacker!! Man blev glad av dig.
Lova att vara rädd om dig!
Tack för en fin sida

Så roligt när folk vill göra andra glada :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 939
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 530
Senast: SiZo
·
Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
561
Senast: corzette
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp