Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett gulligt mail som jag blev glad över! Jag svarade med ett tack och sen har vi inte hörts mer :)

Han: Även om jag är för gammal.. Så vill jag bara säga att du visst lyckats med din presentation... Dessutom är du sanslöst vacker!! Man blev glad av dig.
Lova att vara rädd om dig!
Tack för en fin sida

Så roligt när folk vill göra andra glada :)
My God! Vilket sjukt smart sätt. Hur lång tid kommer det att ta innan du mailar honom igen? ;) :D
 
My God! Vilket sjukt smart sätt. Hur lång tid kommer det att ta innan du mailar honom igen? ;) :D

Aldrig? Jag tror faktiskt inte att det var ett sätt att ragga utan att man vill göra någon annan glad. Jag blev åtminstone glad för det men jag skulle aldrig tänka mig att börja maila med honom. Han har som sagt inte skrivit mer sen heller.
 
Aldrig? Jag tror faktiskt inte att det var ett sätt att ragga utan att man vill göra någon annan glad. Jag blev åtminstone glad för det men jag skulle aldrig tänka mig att börja maila med honom. Han har som sagt inte skrivit mer sen heller.
Det är möjligt att det inte var hans avsikt, men det hade nog funkat på mig. Jag hade blivit dödligt nyfiken.
 
Aldrig? Jag tror faktiskt inte att det var ett sätt att ragga utan att man vill göra någon annan glad. Jag blev åtminstone glad för det men jag skulle aldrig tänka mig att börja maila med honom. Han har som sagt inte skrivit mer sen heller.

Jag har också fått ett sånt mejl! Blev precis som du jätteglad och tackade och hörde sedan inte av honom mer. :) (Inte precis ett sånt mejl, då. :p Troligtvis inte från samma person.)

I våras, när jag bara lurkade på HP och samlade inspiration till en eventuell egen presentationstext, så skickade jag ett gäng mejl och tackade författare till ovanligt trevliga presentationer för läsningen. De blev alla glada!
 
De vet båda om varandras existens utan att ha gått in närmare på det. Har enkelt förklarat att det är peroner jag har dejtat och har kontakt med. Till Mr Dejt har jag tillaggt att tills jag hittar det jag söker i mitt dejtande så kommer jag att söka. Sen är det upp till honom om han vill lägga på ett kol. Han är ju rätt passiv i att vilja ses.
Till Mr Ny har jag förklarat att jag har dejtat Mr Dejt men att vi kom ingenstans och sen ca 1 mån har vi bara lättare telefonkontakt och via chatt. Allt är sant.
Jag kommer i nuläget inte träffa Mr Dejt. Har gärna kvar kontakten med honom men känner att jag vill träffa Mr Ny nu och se hur det utvecklar sig. Vill absolut inte dejta 2 samtidigt. Mr Dejt har haft chansen.....

Mr Dejt har verkligen haft chansen....vad man förstått av det du skrivit här. Jag låter Mr Ny låter alldeles fantastisk!
 
Mr Dejt har verkligen haft chansen....vad man förstått av det du skrivit här. Jag låter Mr Ny låter alldeles fantastisk!

Ännu ska vi inte ropa hej dock för Mr Ny är rätt nyseparerad från ett lååååångt äktenskap så man vet aldrig hur det kan svänga i känslorna efteråt. Men vi har pratat om vikten om att dejta av rätt anledning....för att vi tycker om varandra...inte för att man inte vill vara ensam el ha ett överlappsförhållande. Han har förklarat att han behöver långsamhet och ingen stress och inte lova för mycket för fort. För att han behöver landa och även vänja sig med tanken på en ny kvinna i sin vardag. Även barn ska landa och vänja sig.
Jag fattar precis vad han menar för jag har varit i samma sits.
 
Min dejt är helt fantastisk! Jag mår så bra i hans sällskap.
Tyvärr börjar det utkristalliseras en olustig känsla av att han nog egentligen inte har så mycket tid för en annan människa i sitt liv...
:meh:
 
Igår hände en skum sak. Jag var ju ute i lördags med en vän. Eller, han som jag försökte dejta mer seriöst i vintras men som dels hade vissa problem, som sa att han inte kände "rå, het passion" för mig och som jag insåg att jag inte hade tillräckligt med känslor för. Så vi blev vänner... trodde jag. Vi var i alla fall och tittade på Prideparaden, åt sen middag tillsammans med en grupp singelföräldrar som han hade planerat att göra (jag hakade alltså på) och sen skulle vi gå på en synthklubb, han för att ta en öl och sen gå vidare och jag för att flörta med den där killen jag gillar. Vilket jag berättat att jag skulle göra.

Och jag fick ju ju ett väldigt varmt välkomnande när jag kom dit, han drack bara lite vatten och klagade på att han inte mådde bra och drog vidare till det kompisgäng han skulle sluta upp till. Och igår fick jag ett meddelande på facebook att han var tvungen att säga upp alla bekantskap med mig för att han fortfarande var jättejättekär i mig och hade mått jättedåligt när jag pussade på en annan kille! :confused: :eek:

Jag hade liksom ingen aning om att han ens hade såna känslor för mig! Jag trodde vi var vänner. Vi har gjort kompisgrejjer tillsammans och nu tycker jag det känns lite konstigt när jag tänker på när vi har varit på spelningar och han har dansat tätt bakom mig osv... det fick en helt annan innebörd känner jag.
Trist.
 
Blä, usch och fy! Jag tror jag håller på att avlida av nervositet. Bara drygt 2 timmar kvar till träffen, jag måste dock åka senast om en timma. Det blev liten ändring i sista stund så vi ska träffas för att äta lunch först. Det var ju precis det jag försökte undvika genom att fokusera på aktiviteten. Men han hade tydligen läst igenom "dejta säkert-tipsen" som finns på HP, och kommit fram till att träffas mitt ute i skogen typ bryter mot alla säkerhetstips som finns. Så, därför blir det lunch på offentlig plats först och sedan skogsvandring. Jösses, så här nervös har jag aldrig varit förr. Mina nerver är helt klart inte där de brukar vara... :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:
 
Igår hände en skum sak. Jag var ju ute i lördags med en vän. Eller, han som jag försökte dejta mer seriöst i vintras men som dels hade vissa problem, som sa att han inte kände "rå, het passion" för mig och som jag insåg att jag inte hade tillräckligt med känslor för. Så vi blev vänner... trodde jag. Vi var i alla fall och tittade på Prideparaden, åt sen middag tillsammans med en grupp singelföräldrar som han hade planerat att göra (jag hakade alltså på) och sen skulle vi gå på en synthklubb, han för att ta en öl och sen gå vidare och jag för att flörta med den där killen jag gillar. Vilket jag berättat att jag skulle göra.

Och jag fick ju ju ett väldigt varmt välkomnande när jag kom dit, han drack bara lite vatten och klagade på att han inte mådde bra och drog vidare till det kompisgäng han skulle sluta upp till. Och igår fick jag ett meddelande på facebook att han var tvungen att säga upp alla bekantskap med mig för att han fortfarande var jättejättekär i mig och hade mått jättedåligt när jag pussade på en annan kille! :confused: :eek:

Jag hade liksom ingen aning om att han ens hade såna känslor för mig! Jag trodde vi var vänner. Vi har gjort kompisgrejjer tillsammans och nu tycker jag det känns lite konstigt när jag tänker på när vi har varit på spelningar och han har dansat tätt bakom mig osv... det fick en helt annan innebörd känner jag.
Trist.
Ursäkta om jag inte förstår :o vad är trist? Att du inte visste, att du har nu "missat" honom eller att han var kär och inte kompis när ni gjorde grejer?
 
Blä, usch och fy! Jag tror jag håller på att avlida av nervositet. Bara drygt 2 timmar kvar till träffen, jag måste dock åka senast om en timma. Det blev liten ändring i sista stund så vi ska träffas för att äta lunch först. Det var ju precis det jag försökte undvika genom att fokusera på aktiviteten. Men han hade tydligen läst igenom "dejta säkert-tipsen" som finns på HP, och kommit fram till att träffas mitt ute i skogen typ bryter mot alla säkerhetstips som finns. Så, därför blir det lunch på offentlig plats först och sedan skogsvandring. Jösses, så här nervös har jag aldrig varit förr. Mina nerver är helt klart inte där de brukar vara... :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:

Det kommer säkert att gå jättebra! Förstår att det inte är perfekt med ändrade planer i sista minuten, särskilt när om du har gått och förberett dig mentalt på upplägget som planerades från början, men det låter som en bra grej att följa säkerhetstipsen! Om du träffar honom på lunchen och bara tänker "Oj, nej" så är det ju en extra chans för dig att dra i nödbromsen.

Lycka till! :bump:
 
Ursäkta om jag inte förstår :o vad är trist? Att du inte visste, att du har nu "missat" honom eller att han var kär och inte kompis när ni gjorde grejer?

Jag tycker att det är tråkigt att han blev sårad och mår dåligt och att vi inte längre är vänner. Han mår så dåligt att han bryter all kontakt. Jag hade inga såna känslor eller funderingar alls om honom, vi försökte ju inte alls särskilt länge med att "dejta" utan la ner det efter ngn månad och nu har det ju gått kanske ett halvår sen dess. Hade jag vetat att han hade känslor så skulle jag kanske inte ha umgåtts med honom på det sättet jag har gjort.
 
Det kommer säkert att gå jättebra! Förstår att det inte är perfekt med ändrade planer i sista minuten, särskilt när om du har gått och förberett dig mentalt på upplägget som planerades från början, men det låter som en bra grej att följa säkerhetstipsen! Om du träffar honom på lunchen och bara tänker "Oj, nej" så är det ju en extra chans för dig att dra i nödbromsen.

Lycka till! :bump:
Jo, säkerhet är ju fel så det fick han helt klart pluspoäng för! Förutom då jag sedan började fundera på att han kanske bara vill följa säkerhetstipsen först för att få mig att tro att han inte är farlig bara för att sedan flyga på mig vid första bästa tillfälle när jag är helt oförberedd. Ja, mina tankar går på högvarv och fram och tillbaka snabbare än en jojo.

Nu kommer jag antingen sitta spänd som en fiolsträng vid lunchen, inte ha något att säga eller babbla på oavbrutet och osammanhängande. Skogen får mig att slappna av och vara i nuet, därför skulle jag föredra det. Dessutom så har jag en back up-plan om han skulle fått för sig att attackera mig då jag vet vem han är och syrran har fått alla hans uppgifter. Plus att min hund är med :)

Oops, bäst att skynda på nu och byta om och åka... :nailbiting:
 
Usch vad tråkigt att du ska bli lidande för att han inte kan hantera sina känslor, och för att han inte har varit ärlig mot sig själv och dig.

Känner mig inte direkt lidande, men jag hoppas att han får lugn och söker hjälp med det han har problem med.
 
Känner mig inte direkt lidande, men jag hoppas att han får lugn och söker hjälp med det han har problem med.

Bra så! Det är ju han som har problem, jo. Mitt ex blockerade mig på fb (vi var inte vänner då mera) för att han skulle kunna låta bli att gå in på min sida (där han inte såg speciellt mycket) hela tiden. Hmm...
 
Fast hans problem behöver väl inte vara större än att han är olyckligt kär? Jag kan se ett förmodligen tresiffrigt antal trådar framför mig där olyckligt kära tjejer fått rådet "Bryt all kontakt, ta bort honom från fb".

Nej absolut, så är det säkert. Men han har andra problem som jag inte tagit upp här, som han och jag har pratat om. Det var mer dem jag menade. Förlåt att det blev otydligt. (Försöker göra annat samtidigt som jag skriver)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 938
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 528
Senast: SiZo
·
Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
561
Senast: corzette
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp