Mercedesjeepen...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 627
Sv: Mercedesjeepen...

Jag drar med en ML 320. Den ser ut som bilden ovan fast mörkgrön. Jag drar nu ett Böckmann master med 1 halvblod i.
Håller på att skaffa mig ett BE-kort. Har kört lite olagligt ähum men nu skall det bli ändring på det...
Kan bara säga att bilen är underbar :love:
Det känns inte att man har ett släp efter bilen. I övrigt är den jättskön att åka långt med. Den är snabb, stabil och snygg. Himla lättkörd.
Köp en Mercedes ML, du kommer inte att ångra dig!:D

*springer till mamma och säger att hon ska titta och LYDA*
:rofl:

Förresten, tar det lång tid att ta BE-kort? Vad kostar det?

Beror på hur duktig man är och hur mycket teori man redan kan...

Först skaffa lämpet, det kräver ju syntest och ifyllnad av frågvis blankett. Jag hade tur och fick tag på Bonniers trafikskola på CD-Rom så jag pluggade in den och häftet med E-teori. Beställde uppskrivning och klarde den delen, alltså krävs plugga in B-teorin samt extrafrågor på E-delen. Uppkörning med funktionskontroll, körning på bana (inkl. backning och parkering) samt körning i trafik.

Sedan är det klart. Skulle tro att man kan ta det på några veckor om man är DUKTIG på teorin och körningen samt har tur att få tider för proven... (mer realistiskt är ett par månader, i alla fall i storstaden). För mig tog det tre år från att jag löst ut lämpet, jag pillade MYCKET navelludd :D

Senast ändrad:

Tre månader... Shit, vad lång tid. Iofs tror jag att vi kan lösa det
med lite kontakter (så att "träningen" & uppkörningen går snabbare).

Däremot teorin... Min mamma alltså :p. Ingen stjärna på att plugga in saker, men det löser sej :).

Navelludd? UÄCK ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 624
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Var på träning med båda hundarna idag. Det var drop in och hundmötesträning så kunde ta med mig bägge då problemet kommer när jag har...
Svar
11
· Visningar
2 195
Senast: Hellas
·
C
Ekonomi & Juridik Luddig rubrik kanske, men jag skulle vilja ha lite input och åsikter. Har en 10 årig häst som inte presterat ngt, och som även har en... 2
Svar
26
· Visningar
4 314
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 984
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka