MH & hunddata

apocalypsen

Trådstartare
Bara lite nyfiken på hur lång tid det brukar ta innan SKK lägger in MH-beskrivningar på hunddata?

Ja, jag är född otålig :D

Sv: MH & hunddata

Jätteolika! Ibland tar det en vecka, men för senaste hunden jag väntade på tog det nästan två månader :crazy:

Det beror på hur snabbt testledaren skickar in resultaten och är det fel på något av protokollen typ en siffra fel i något registreringsnummer kommer inte något ut från den beskrivningen förrän det är rättat.

Sedan SBK skar ner på personalen så tar det generellt sett lite längre tid än "förr". Så 14 dagar är nog vad man MINST bör räkna med i alla fall.

/Swat

Oki, tack för svaren. Det är 3 veckor sedan vi gjorde det och jag hade tänkt i runda slängar 2 veckor. Jag fick både min och uppfödarens kopia och har skickat uppfödarens kopia till kenneln. Det var jag som fyllde i alla uppgifter angående hunden på blanketten innan start så jag vet att det är rätt (och ser att det stämmer på kopian jag har) så jag får väl ge mig till tåls ett tag till :D

Var lite nyfiken eftersom en som var ute och tävlade helgen efter har fått sitt tävlingsresultat infört men vårt MH fortfarande saknas. Egentligen är det ju inte viktigt så men jag gillar ordning och reda ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 931
Senast: Nota
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 585
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 779
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Bygga om altan
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur