MH Supreme high rider

ifuh

Trådstartare
Hej! Är lite inne på att beställa ett par Mountain Horse supreme high rider men är osäker på storleken.... Har läst mig till att de töjer sig lite (?) och sjunker något på längden. Har stl. 38 och mitt ben mäter 47 cm långt och är 35 cm tjockt (med ridbyxa + strumpa), vilken storlek ska jag välja?
Tänker att om dom töjer sig och sjunker kanske man ska välja long-narrow som har måtten 50 och 31-34, eller är det mission impossible att klämma sig i dom och hoppas att dom blir bra i slutändan?
Regular-regular har ju måtten 48 samt 35-38, om jag väljer den storleken känns det som risken är stor, att om dom töjer sig, blir oanvändbara och bara korvar sig. De som har 3 cm större vader än mig kan ju välja samma storlek...
Usch så svårt det blev, hoppas ni kan komma med lite råd o tips ☺
 

Liknande trådar

Utrustning Jag beställde hem ett par Opus High Rider från MH i veckan då de håller på att sälja ut den och några andra modeller till nedsattpris...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: Fanny1012
·
Utrustning Hej! Nu har jag tänkt investera i ett par ridstövlar, och det kommer att bli mina första! Precis därför känner jag lite oro över just...
Svar
6
· Visningar
2 402
Senast: Septicemia
·
Utrustning Hej! Någon som äger eller har haft ett par Mountain Horse Richmond High Rider/Caliber stövlar som kan berätta lite om dem? Jag...
Svar
1
· Visningar
1 968
Senast: Faust_86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp