Mountain Horse Richmond High Rider/Caliber

EmbLeM

Trådstartare
Hej!
Någon som äger eller har haft ett par Mountain Horse Richmond High Rider/Caliber stövlar som kan berätta lite om dem?
Jag funderar nämligen på att köpa ett par, stl 38 och normal i skaft längd och vidd.

Hur bra håller dem? Problem med dragkedjor?
Sjunker skaftet ner en bit med tiden som de säger att de gör?
Hur är dom att gå i?
Hur pass bra funkar SCS3 greppet på stigbygeln och skon?
Är det hård och stabil sula i dem? Jag gillar nämligen inte tunna sulor som det är på de flesta ridstövlar.

Är tacksam för alla svar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mountain Horse Richmond High Rider/Caliber

Hur bra håller dem?Jätte bra, härlligt mjukt läder som såklart blir mjukare med ålder men inte slitet.
Problem med dragkedjor?Nej, inga alls, men jag undviker att gå i sand och grus med dem...
Sjunker skaftet ner en bit med tiden som de säger att de gör?Ja, eftersom lädret mjuknar sjunker stöveln en bit
Hur är dom att gå i?Jätte bekväma, bra svikt och så länge dem sitter bra på foten är det inga problem
Hur pass bra funkar SCS3 greppet på stigbygeln och skon?SUPER! Kommer aldrig ha något annat
Är det hård och stabil sula i dem? Stabil och mycket trevlig!

kan säga att jag defenitivt kommer köpa ett par nya när mina blir för slitna!
:bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska nu köpa ett par nya ridstövlar och eftersom jag ej haft några sen tidigare så är det lite svårt att veta hur dem ska sitta och...
Svar
1
· Visningar
951
Senast: Piaff
·
Utrustning Jag är ute efter nya ridstövlar, och har följande kravlista: mjuka i skaftet dragkedja (jag har skadat foten och kan inte komma ner i...
Svar
19
· Visningar
3 313
Senast: Eamene
·
Utrustning Hej! Är lite inne på att beställa ett par Mountain Horse supreme high rider men är osäker på storleken.... Har läst mig till att de...
Svar
0
· Visningar
714
Senast: ifuh
·
Utrustning Hej! Nu har jag tänkt investera i ett par ridstövlar, och det kommer att bli mina första! Precis därför känner jag lite oro över just...
Svar
6
· Visningar
2 411
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp