Mias eller Exklusiv ulltäcke??

Sv: Mias eller Exklusiv ulltäcke??

Det är en affär här i Halmstad... Duh ;)
Den heter just - Hästshopen..... Och ligger inne i stan...

Tyvärr har batterierna i kameran dött så jag kunde inte ta några bilder....

Se där ja, då får man ju slå kompisen en pling så kanske hon får köpa ett ylleridtäcke där åt mig. Var ju lite billigare än här :)

Jag tycker att Mias täckena är helt normala i storlekarna(har 3 st i olika storlekar)

Jag provade ett 135 för ett par dagar sen och 145 idag. Min häst brukar ha 135 med marginal. 135 var både för kort och för litet över halsen, bogen och täckte knappt magen. 145 var däremot lite långt, men bra annars...

Har införskaffat ett brunt Mias idag :) Ville ju ha olivgrönt men det fanns inte i 135, och om de skulle ta in nytt så skulle det kosta normalpris runt 800 istället för 495...
Men tror det kommer passa bra, hennes andra 135 täcken halkar ner lite över bogen och hänger lite över rumpan, bara lite, men ändå. Ska strax springa ut o prova, bara äta först :p :)

Har ett exkluvis ulltäcke till min häst. Det är ganska tunnt men väldigt pra i passformen och storleken. Men vill du ha ett tjockt täcke tycker jag du ska köpa Mias för jag har för mig att det är tjockare..

Jag har ett mias täcke, det är supersnyggt och lagom tjockt och väldigt bra passform+ att det är med hals vilket tycker jag är super.

Jaa nu är ju ett Mias inhandlat, det var inte så jättetjockt direkt. Precis lagom faktiskt! Kände på bl.a. Equilines och det var mkt tjockare.

Passformen var toppen! Satt ganska högt i bogen så det kommer inte halka ner som hennes fleece och låsa henne i bogen. Lagom långt, såg läckert ut! Skulle ha fotat :p Fotade nya schabraket istället hehe.

Liknande trådar

L
Utrustning Jag är på jakt efter ett riktigt fint ulltäcke att ha som transporttäcke och stalltäcke, men jag kan inte riktigt bestämma mig för märke... 2
Svar
35
· Visningar
3 137
Senast: Picazzo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka