Mias Rs Skrittäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Trampe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 718
T

Trampe

Hej!
Är nyfiken om det är någon som har Mias RS skrittäcke i ull och om det isåfall är bra. Om det värmer eller om kylan "tränger igenom" vilket det kan göra på ull då det ej är vindtätt.
Är lite sugen på ett sådant i beige/brunt. Det är ju rackans snyggt...
Mvh

Sv: Mias Rs Skrittäcke

Jag gillar Mias ridtäckena skarpt!
Flera i mitt stall har sådana, var har du hittat det beige/bruna? Pris?
Det låter väldigt snyggt :d: och skulle nog kunna passa på min fux med stjärn
och två vita bakstrumpor. Som har brun Olympic Jessica sadel och brunt Jacson träns med remontnosgrimma, bruna skydd och beigt schabrak :love:

Jag hade en sköthäst som hade det en gång, fast ett blått..Jag tyckte att det var jättebra! snygga oxå...
De håller vind ganska bra. Men man kan ju lägga på ett vindtätt reflextäcke på oxå så har man ju lite säkerhet oxå, så syns man :)

Lillhästen i Stav kan fixa flera olika färgkombinationer det är bara att fråga, man får välja färg på själva täcket, passpoalen och kantbandet. De tar 475 kr, vilket jag inte tycker är så farligt... :smirk:

Jag har ett som är helfärgat typ beigt.. tror ja det e. med guld passpoal. Köpte det för 685 kr för några år sedan.
Bra passform. hade gärna velat att det varit lite kortare på sidorna vid benen. (jag har korta ben).
Men annars e det bra. Tror dock inte det är jättevarmt.

Tycker Exklusivsridtäcken har bättre modell faktiskt. har ett sådant med fast ett vindtätt.

Ngn som har dålig passform på sina är sverigetäcken.. tycker iaf jag :idea:

Tycker du är jättegoa men jag har inte mitt när det är jättekallt om jag bara ska skritta, då är de lite tunna. Men har jag det när jag rider fram är det rätt lagom

Jag har ett marinblått, är snyggt och bra kvalite, men är det jättekallt så kanske det blir för tunnt, jag brukar inte rida om det är jättekallt.... :p

Jag har sånt. Det är bra och håller värmen bra men om det är riktigt kallt typ nåra minusgrader eller om det regnar/snöar brukar jag ha ett som är vattentätt över det...

Det sitter bra och glider inte bakåt vilket det där bucas jag har över gör :mad:

jag har ett sånt. de e jättebra! och rätt varmt asså de håller värmen men nu på vintern har jag bara de när jag rider i ridhuset rider jag ut har jag ett annat tjockare!

Hur är de i storlekarna? Har svårt att hitta ridtäcken till min häst som är tillräckligt "långa", alltså de är ofta för korta så de knappt går att knäppa framför sadeln!
Min häst har iofs rätt lång rygg, men ändå....
Skulle gärna vilja ha ett i ull från Mia's men det är ju inte kul om det är för litet.
Tar jag en storlek större så går det väl att knäppa framför sadeln, men då är det ofta för långt över korset.

Liknande trådar

Utrustning Satt och tittade på några olika sådana nu. Men kan ju ingenting om täcken kom jag på :o Det jag söker är ett skrittäcke som främst är...
Svar
6
· Visningar
1 567
Senast: ziri
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 314
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Jag är på jakt efter ett skrittäcke i svart ylle, stl 115. Alltså till en a-ponny. Både sjöhagen och mias gör faktiskt i den storleken...
Svar
0
· Visningar
727
Senast: Gwaeron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka