Midsommarmat

Sill, färskpotatis, gräddfil och gräslök till lunch (kassler eller annat kallskuret kött till mig som inte tål fisk). Jordgubbar o grädde eller jordgubbstårta till efterrätt. Grilla på kvällen :d
 
31523


Tårta. Alltid tårta.
 
Västerbottenostpaj :d

Och matjessill, nypotatis, gräddfil och massor med gräslök

Jordgubbar med ovispad vispgrädde :)

Snaps till sillen, i princip enda gången om året, så det måste vara riktigt god snaps, gärna svartvinbärsbrännvin :up:

Sen är jag nöjd :D
 
Till lunch äter vi alltid hemma hos mig panerad rödspätta med färskpotatis, ärtor och skagenröra. Till efterrätt knäckig rabarberpaj m vaniljsås.

Vid dansen kring midsommarstången har vi picknick med kanelbullar, kanor och jordgubbstårta m fläder.

På kvällen blir det grillning.
 
Färskpotatis, gräddfil och gräslök, varmrökt lax, köttbullar och senapssill och matjessill. Ev något grillat med en fräsh potatissallad på kvällen.

Sen firar jag inte direkt midsommar då jag ofta jobbar den helgen men detta är grunden för typisk midsommarmat för mig.
 

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 407
Kropp & Själ Är det någon här som äter eller har ätit Venlafaxin? Hur har det funkat för er? Fick ni många biverkningar?
Svar
16
· Visningar
890
Senast: Mira
·
Kropp & Själ Nån här som testat ren jod, Äter Euthyrox men de hjälper noll. Hade Levaxin innan. Kom av en slump upp reklam på en sida angående jod...
2
Svar
27
· Visningar
936
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag vet, jag kan ringa sjukvårdsupplysningen men väljer att ta det här. Jag äter två olika blodtrycksmediciner - en tablett/dag av...
Svar
16
· Visningar
793
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp