Midsommarmat

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Pancakes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 981
Sill, färskpotatis, gräddfil och gräslök till lunch (kassler eller annat kallskuret kött till mig som inte tål fisk). Jordgubbar o grädde eller jordgubbstårta till efterrätt. Grilla på kvällen :d

31523

Tårta. Alltid tårta.

Västerbottenostpaj :d

Och matjessill, nypotatis, gräddfil och massor med gräslök

Jordgubbar med ovispad vispgrädde :)

Snaps till sillen, i princip enda gången om året, så det måste vara riktigt god snaps, gärna svartvinbärsbrännvin :up:

Sen är jag nöjd :D

Till lunch äter vi alltid hemma hos mig panerad rödspätta med färskpotatis, ärtor och skagenröra. Till efterrätt knäckig rabarberpaj m vaniljsås.

Vid dansen kring midsommarstången har vi picknick med kanelbullar, kanor och jordgubbstårta m fläder.

På kvällen blir det grillning.

Färskpotatis, gräddfil och gräslök, varmrökt lax, köttbullar och senapssill och matjessill. Ev något grillat med en fräsh potatissallad på kvällen.

Sen firar jag inte direkt midsommar då jag ofta jobbar den helgen men detta är grunden för typisk midsommarmat för mig.

Liknande trådar

Mat Jag äter ju mycket knäckebröd just nu. Det är väldigt gott, med både det ena och det andra på faktiskt. Har haft en period med... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
2 511
Senast: Bulldoozer
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 328
Senast: Tantan
·
Mat Vad är eran go-to rätt när ni inte vet vad ni vill äta och behöver laga något snabbt? (och enkelt..) Har frågat vänner om deras såna... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 218
Senast: EZMK
·
Mat Vi äter alltid hemagjord Pizza på fredagar och har nu köpt en pizzaugn och vill göra den perfekta pizzan :) Nu vill jag ha era tips på... 2
Svar
38
· Visningar
1 724
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka