Bukefalos 28 år!

pepp

Trådstartare
Idag fick jag åka hem från jobbet vid lunch då jag hade en hemsk huvudvärk samt illamående och även spytt. Spydde även när jag kom hem. Har fortfarande ont i huvudet men illamåendet har gått ner, hade ont i huvudet redan igår... har även känt mig väldigt yrslig dom senaste dagarna :(

Ni som lider av migrän, hur ser det ut för er? Har aldrig varit drabbad förut nämligen, men det var det första jag kom och tänka på att det kunde vara.
 
Idag fick jag åka hem från jobbet vid lunch då jag hade en hemsk huvudvärk samt illamående och även spytt. Spydde även när jag kom hem. Har fortfarande ont i huvudet men illamåendet har gått ner, hade ont i huvudet redan igår... har även känt mig väldigt yrslig dom senaste dagarna :(

Ni som lider av migrän, hur ser det ut för er? Har aldrig varit drabbad förut nämligen, men det var det första jag kom och tänka på att det kunde vara.
men
Du har inte fått någon fästing nyligen? feber?
väldigt liten risk även om du haft det, men vanliga symptom på sjukdommar smittade av fästingar är huvudvärk och illamående.
 
men
Du har inte fått någon fästing nyligen? feber?
väldigt liten risk även om du haft det, men vanliga symptom på sjukdommar smittade av fästingar är huvudvärk och illamående.

Nä inte det. Vi är ganska skonade från fästingar uppe i norr :) ingen feber!
 
Idag fick jag åka hem från jobbet vid lunch då jag hade en hemsk huvudvärk samt illamående och även spytt. Spydde även när jag kom hem. Har fortfarande ont i huvudet men illamåendet har gått ner, hade ont i huvudet redan igår... har även känt mig väldigt yrslig dom senaste dagarna :(

Ni som lider av migrän, hur ser det ut för er? Har aldrig varit drabbad förut nämligen, men det var det första jag kom och tänka på att det kunde vara.

Låter som migrän. Jävla påfund:wtf:

Om det inte ger sig, bör du söka hjälp

Att berätta exakt hur det är för mig ger inte mycket, eftersom det är så väldigt individuellt. Det finns en del olika typer av migrän också.

Men överlag är det just sprängande huvudvärk och illamående. Man kan bli irriterad, överkänslig, tål inte ljud, ljus, lukt, beröring o.s.v.
 
Kan mycket väl vara migrän, förjävligt när man får den skiten :(

Migrän ter sig ju på så många olika sätt, men jag t ex får alltid synbortfall i någon halvtimme- timme, när synen kommer tillbaka smyger sig sakta den sprängande huvudvärken på. Och då gäller det att jag lägger mig i ett tyst, mörkt rum och inte rör mig en millimeter för då kommer illamåendet:wtf:
Jag har "turen" att mina migränanfall brukar komma kvällstid och jag då kan sova bort det under natten, dagen efter brukar hjärnan vara som en krossad tomat och huvudet känns ömt.
Jag vet inte om det är underligt men börjar fundera på om starka lukter det är som triggar min migrän, vet inte om det är möjligt men det enda sambandet jag upptäckt hittills:p
 
Alltså både jag, min mor och flera vänner å bekanta har haft mysko huvudvärk och migränliknande med kräkningar senaste två tre veckorna. Och vi är lika :nailbiting: allihopa. Jag tror det är nå mysko norrbottniskt galenskap som går. Är det väderväxlingarna? :wtf:
 
Nuförtiden börjar den med aura på ena ögat och domningar halva ansiktet och handen/armen på samma sida. Tar jag ordentligt med piller då brukar det inte bli mer. Hinner jag inte så får jag en vidrig huvudvärk, ensidig och vill helst bara ligga i ett kallt och mörkt rum. Mår sällan illa och mår bättre om jag får i mig lite mat, helst köttfärssås och spaghetti med ett glas riktig cola.

Sen kan jag vakna med bara den jävulska huvudvärken och då är den svår att bli av med, tar oftast två dagar innan jag är på banan igen.

När jag var yngre så hade jag ont mer i pannan och det kändes som att ögonen skulle sprängas. Inte lika mycket aura då.
 
Jag har åxo migrän .Jag får ont i höger öga då vet jag det är dax att ta piller och då klarar jag mig bra .Men förut innan jag fick min Cpap så fick jag migrän mellan kl 3-4 på natten 2-3 ggr i veckan och i regel hade det gått för länge innan jag vaknade så det var att kräkas och försöka få i sig piller så man var någorlunda tills man skulle jobba .Brukade bli lite bättre bara man fått kräkas .Men efter att jag fått min mask så har jag inte fått ett enda anfall under natten på över ett år och det beror på att jag fick centrala apneér och helt enkelt slutade andas upp till en minut och som jag fått förklarat för mig är det just den tiden som kroppen slappnar av allra mest Så nu slipper jag äta ca 200 tabletter /år men kan få något anfall om jag jobbat mycket eller har varit stressad och när man börjar slappna av då brukar det komma för mig .När jag haft ett anfall så är jag susig i kupan hela dagen efter !
 
Alltså både jag, min mor och flera vänner å bekanta har haft mysko huvudvärk och migränliknande med kräkningar senaste två tre veckorna. Och vi är lika :nailbiting: allihopa. Jag tror det är nå mysko norrbottniskt galenskap som går. Är det väderväxlingarna? :wtf:

Men huga. Jag är också norrbottning. Jag har visserligen migrän, men mina värsta dagar hade jag i mars i år, då kunde jag för första gången inte ta mig ut med hunden själv utan var tvungen att be om hjälp. Jag mådde så illa, förutom smärtan i huvudet. Senare berättade min kollega att både hon och hennes kusin, också migränare, samma helg hade haft fruktansvärd migrän och spytt. Så nånting i luften måste det ha varit, vädret eller bacill. Bara det inte kommit igen! Krya på dig.

@pepp Det skulle kunna vara migrän, men det är jättesvårt att vara säker på det, innan en haft det några gånger... Jag kan också ha yrsel när jag ska få migrän. Hoppas du mår bättre nu, men ring 1177 om det börjar kännas som att du behöver proffshjälp/-råd.
 
Idag fick jag åka hem från jobbet vid lunch då jag hade en hemsk huvudvärk samt illamående och även spytt. Spydde även när jag kom hem. Har fortfarande ont i huvudet men illamåendet har gått ner, hade ont i huvudet redan igår... har även känt mig väldigt yrslig dom senaste dagarna :(

Ni som lider av migrän, hur ser det ut för er? Har aldrig varit drabbad förut nämligen, men det var det första jag kom och tänka på att det kunde vara.
Fast om du aldrig har haft migrän förut så skulle jag nog fundera mer på virus... Vi har haft en sån omgång i våran familj, först la sig barnen med huvudvärk och illamående och sen blev även jag och maken dåliga med samma symptom, efter ett par dagar så blev alla bättre igen. Men får du det igen så kan det finnas anledning att fundera på migrän förstås, men en enstaka gång, ja då är det lika troligt att det är något annat.
 
Fast om du aldrig har haft migrän förut så skulle jag nog fundera mer på virus... Vi har haft en sån omgång i våran familj, först la sig barnen med huvudvärk och illamående och sen blev även jag och maken dåliga med samma symptom, efter ett par dagar så blev alla bättre igen. Men får du det igen så kan det finnas anledning att fundera på migrän förstås, men en enstaka gång, ja då är det lika troligt att det är något annat.

Tack för era svar!
Nä det är sant. Det är ju första gången detta händer... hade fortfarande ont i huvudet i morse när jag vaknade, men illamåendet känns det bättre med. Är hemma från jobb idag med, funderar om man ska stanna hemma även imorgon för att vara på den säkra sidan?! Får så dåligt samvete av att vara hemma då jag vet att det är vikariebrist...

Händer detta igen så kommer jag ta kontakt med vårdcentralen!
 
Plötslig huvudvärk bör man söka vård för fortast möjligt. Inte för att du behöver hasta till akuten, utan ring och hör med din vc om de kan göra för dig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 304
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 340
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 971
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp