Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Bara lite bakgrund: Det har hävstång samt extra snöre som ger tryck över nosen. En läderrem gör även att de trycker under nosen. Mundelen är fyrkantig och tjock med en kopparsnurrgrej med en upphöjning som går upp i gomen om hästen drar upp huvudet..
Antar att det används på väldigt starka hästar. Det är inte ett passande bett för en vanlig fritidsryttare. Okej att många proffs har det där hästarna är lydiga men det krävs stor precision.
Det är ett bra "gåpåtygeln"-bett. Vet folk som rider med det för att det är snyggt, så kan man ju också göra :smirk: Provred en häst med ett sådant, frågade varför hästen var så specialutrustad och svaret var att det var ett bra bett att rida på
Kolla bara Peder F när han rider M bengtsson på det, WOW snacka om att hästen lyssnar mellan hindrerna..men gar tydligen blivit lite för skarp nu när han lyssnar bättre...
fast det här bettet ligger ju förjävligt redan från början i munnen väll
vet inte om du någonsin hållit i ett mikmar combination bett, (för det är ju antagligen det hon menar på, inte bara märket rent allmänt), men det ser fan inte ut att vara skapta och få plats i en hästs mun!
Juridik & Ekonomi Nu känns det som att du inte hängt med i det jag skrev.
Kontakta kvinnojour eller annan som har koll på vad som verkligen gäller. Jag...
Trädgård & Växter Jag har i omgångar beställt perenner via lite olika svenska samt en tysk webbsida pga kräsen med sorter och alltid blivit nöjd med mina...