Miljöpartiet rasar i Metrobeställda Yougovundersökningen

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare axel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 161
  • Visningar Visningar 9 583
F ö kan jag tipsa om att kvällens Korrespondenterna på SVT2 (sänds nu 20.00) handlar om skräcken för Islam, inte helt långt ifrån trådens tema.

I den undersökning som tråden bygger på så står ju osäkerhetsintervallet klart och tydligt så det är inte så mycket att spekulera om.

Osäkerhetsintervall (eller konfidensintervall) är dock inte den faktiska osäkerheten i mätningen. Om urvalet är kasst kan t.ex ett parti som 25% skulle rösta på i verkligheten få 18% med en osäkerhet om +-2,5%.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 898
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: Santoxen
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 563
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 079
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka