Mim Care2, yay or nay?

Millicent

Trådstartare
Jag har ju numera en hund modell mikroskopisk och skulle föredra en bur i baksätet istället för att ta upp nästan hela bagaget. Men hur bra är dessa care2 burar egentligen? Är de likvärdiga med en bur i bagaget?

Jag har ju numera en hund modell mikroskopisk och skulle föredra en bur i baksätet istället för att ta upp nästan hela bagaget. Men hur bra är dessa care2 burar egentligen? Är de likvärdiga med en bur i bagaget?
Det är väl säkrare för hunden att sitta i baksätet med buren än i bagaget, eftersom baksätet är tänkt för människor och påkörning från sidan, särskilt baksäte, är mycket ovanligare än påkörning bakifrån.
Om jag bara hade haft en hund hade jag starkt övervägt just den buren :)

Det är väl säkrare för hunden att sitta i baksätet med buren än i bagaget, eftersom baksätet är tänkt för människor och påkörning från sidan, särskilt baksäte, är mycket ovanligare än påkörning bakifrån.
Om jag bara hade haft en hund hade jag starkt övervägt just den buren :)
Ja det låter ju vettigt faktiskt! Lär nog bli en sådan

Hansesgården har också nån variant på baksätesbur. Jag har ingen som helst erfarenhet av den, har bara sett att den finns.

Liknande trådar

Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 038
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
857
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 588
Senast: Otherside
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 830
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna