min älskade råtta!! va ere för fel på honom??

R

rat_girl_4ever

vad äre för fel på min lilla älskling? :confused: han äter normalt o dricker som han ska... :) men han har likksom börjat att ramla när han tvättar seej och när han är utanför buren så ställer han seej och kraffsar på underlaget helatiden... :(
han kan inte ens ta sej upp till bur gallret längre... :( :(
sen så värkar det nästan som om han är blind eftersom att de värkar som att han inte ser om jag har handen framför honom och när jag plockar upp honom så svätter han till så fort som jag rör i honom...:( :confused: :(
kan han vara blind?? :confused:
eller är det vara vinter dvala?? :confused:
eller är han sjuk på något sätt??
:confused: :confused: :confused:
eftersom att han aldrig har betett seej så förut...:confused: :( :confused: :( :confused: :(

ja e så jävla orolig så du fattar ent!! :confused: :( :confused: :( :confused: :( :confused: :( :confused: :( :confused: :( :confused: :(

SVARA!!!!!!!!!!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 
det där låter allt annat än bra.... :crazy: åk till en veterinär genast !!

*lycka till*
 
Är han gammal? Kanske ålderstecken i så fall. Har iof aldrig haft råttor själv. Kan bestämt säga att det inte är vinterdvala i alla fall för råttor går inte i dvala! Tycker du ska höra med någon som är duktig på råttor och kontakta en veterinär! Hoppas att det kommer att gå bra!
 
Som sagt, hur gammal är den? Råttor blir sällan äldre än ca 3 år, så kanske kan det vara ålderstecken? Låter nästan som det tycker jag...
 
han är 1,5 år...
jag har hafft 8 råttor men ingen har betett seej som han gör... :confused: :confused:
 
han e bara 1,5 år o dom blir ju mellan 2,5 - 3,5 år oftast... och råttor går visst i dvala... iaf dom vilda... dom tama blr mer trötta o hängiga bara....
 
Jag har tyvärr inga goda nyheter.
Jag hade en råtta som betedde sig så
och hon dog ganska kort tid efter att
hon börjat visa dessa tecken.
Troligtvis är det en hjärntumör.
Hade samma sak hänt idag med min råtta
så hade jag låtit henne gå till råtthimlen
med lite hjälp.
 

Liknande trådar

Träning jag har en häst som har ståt ganska så långe pga av att ingen har haft tid med den. ja har även flera att ta hand om. men eftersom min...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Mjola
·
L
Avel Jag har ett halvblodssto e Eloge u Cassandra ue Hubertus hon är världens underbaraste jag älskar henne verkligen över allt annat. Jag...
2
Svar
33
· Visningar
2 729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp