Min älskling är försvunnen

D

Dean

Hon gick ut lördagsmorse och har inte kommit hem sen dess :cry:

Eftersom vi bor i lägenhet på tredje våningen så brukar jag gå ner med henne på morgonen och på kvällen går antingen jag eller min sambo ner och ropar på henne så kommer hon. Men i lördags (jag var borta) när min sambo var ute och skulle ta in henne så kom hon inte :(
Jag gick runt i området hela dagen igår och ropade, men fick inget svar (hon jamar alltid tillbaka när man ropar på henne).

Jag blir så orolig att något ska ha hänt henne eller att någon har tagit henne. Hon är otroligt tillgiven och kelig så risken finns ju, men hon är tatuerad och har halsband så i så fall ska det vara någon riktigt jävlig människa som gjort det.

Hon är min lilla prinsessa . Inget får ha hänt henne, det klarar jag bara inte av :cry:
 
Ja usch jag är helt förstörd :cry:

Ska gå och sätta upp lappar i området och annonsera i tidningen. Hon får inte vara borta! :cry: :cry: :cry:
 
Usch vad tråkigt! Ett tips är att ringa in till lokalradion oxå, många äldre som lyssnar på efterlysningar där, som kanske sett lilla kissen!
Det var så vi fick tag på ägaren till katten vi hittat i stugan.

Hoppas hon kommer hem snart!
 
Tack för tipset, men problemet är bara det att jag bor i Sthlm och den enda lokalradion som finns är just Radio Stockholm. Jag tror knappast att de tar med en efterlysning på en katt där :(

Nu har jag varit ute och letat i två timmar. Ropat och ropat, men inte fått något svar :cry: Det är det som är värst, hon brukar alltid svara när jag ropar. Det är så hemskt tyst :cry:
 
Ge inte upp hoppet... Inga nyheter är ju bra nyheter...som man brukar säga... Hon är säkert bara ute och spanar på killar... Jag vet hur jobbigt det är, för man känner sig så himla hjälplös... Men du ska se att nog snart dyker upp igen!

Vad fin hon var på bilden :)

Skickar många kramar till dig!
 
Tack så hemskt mycket.
Jag tror att hon kanske gått lite för långt bort och inte hittar hem. Någon måste ju reagera efter ett tag. Hon har ju både halsband och är tatuerad så det är lätt att få tag på mig.
 
Usch vad hemskt! :(
Hoppas att du får tag på henne och att ingenting har hänt.
Lappar är en mycket bra ide. Får man fråga ungefär var i Stockholm hon försvunnit?
Hon var iaf verkligen söt. :)
 
Vi bor typ vid Liljeholmen, en bit ifrån. Vill inte ge ut min adress här på nätet. Kommer ett PM :)
 
Min förra katt försvan också en gång men kom tillbaka efter 1 vecka. Vi satte upp lappar men ingen hittade henne. men hon dök upp igen som om inget hade h´änt.
 
Till Dean:
Usch, det är verkligen otrevligt när sådant händer. Jag har varit med om det i ett antal omgångar. Första vändan kom katten aldrig tillbaka igen (men vi misstänker att hon helt enkelt skaffade ett nytt hem. Hon var inte riktigt lycklig hos oss när vi skaffade fler katter).
Just nu sitter jag som på nålar för min lilla älskling Kim har varit borta i över en vecka (det är han som sitter i grytan på pres. bilden). Likaså har vår honkatt Winnie varit ivägsprungen ett par dagar. Jag hoppas innerligt att det bara handlar om att de tagit en förlängd semester ute. De brukar komma hem efter ett tag så jag får väl bara hålla tummarna och hoppas att det gäller även denna gång. Svårt dock, vi bor nära tre större motorvägar... :(
Hoppas din lilla misse också dyker upp snart.
 
Åh gud vad söt hon var!!!

Bara hon kommer tillbaka snart!!! Men hon är säkert bara ute på strövtåg??!!

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

*JÄTTESTOR TRÖSTKRAM*
(Mio kramar också)
 
Hon är tillbaka :) :bump: :D :) :bump:

Var ute för någon timma sedan och ropade. Helt plötsligt hör jag hennes jamande och ut ur busken kommer min lilla prinsessa som om inget hade hänt :confused:

Nu får hon vara inne några dagar och gosa igen det hon (eller rättare sagt, jag) missat. :love:

Tack för alla vänliga ord. Det är så skönt att höra att det finns folk som bryr sig :)
 
Din användarbild syns tyvärr inte eftersom den inte är upplagd på internet. Skulle vilja sett den dock, lät gulligt. :)
Angående dina katter så hoppas jag att de kommer tillbaka snart! :(
 
Tackar!
Det är inne på tredje veckan nu och än ingen katt... :cry:
Jag börjar bli rejält orolig, min största skräck här i livet är att en dag hitta någon av de två vid vägkanten efter en träff med en bil...
Jag tror att bilden som jag talade om finns inlagd på bildgalleriet: Barrets Taco-katt.

Till Trådskrivaren:
Jag är så glad för din skull! Det finns ingen bättre känsla än att se sin katt komma springande en dag efter att ha varit försvunnen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 798
Senast: Gumman123
·
Äldre Jag vet inte om det bara är mina hjärnspöken eller om jag borde ta händelsen på allvar, så ni får gärna hjälpa mig att reflektera. Igår...
2
Svar
30
· Visningar
4 690
Senast: Singoalla
·
Katthälsa Jag börja med att säga att givetvis ska jag ringa och rådfråga veterinär också, men behöver lite stöd och råd känner jag Vår 15-åring...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: cewe
·
Hundhälsa Igår var min hund helt som vanligt. Vi tog sista promenaden vid ca 19, sen hade vi besök av en väninna och hennes hund fram till ca...
Svar
16
· Visningar
26 688
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp