min dotter affärskvinnan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Welsh

Trådstartare
Lilla Tara 7 år gjorde sin första affär igår.
Hon sålde en Halloweenpumpa som hon själv har fött upp. Hon var mäkta stolt kan jag berätta!
Hon kom med sedeln i handen och ville genast betala en del på sin ponny, jag blev så stolt att hon raskt fick summan avskriven på sin "skuld" och behålla sina pengar. Hon har spart fröna från årets skörd som vi själva nyttjat för att så nästa år så hon kan sälja många pumpor då :D Ett tips för andras barn. De är roliga att föda upp blir många och enormaoch är inte svårsålda :idea:
 
Sv: min dotter affärskvinnan

Gulligt! Och mycket rart av dig att efterskänka skulden :love: Kan säkert lära henne en del om givmildhet! :)
 
Sv: min dotter affärskvinnan

Driftig unge! :)

Och jag måste ju då komma med ett super Pumpaodligstips, bara därför...
Plantera fröna på GÖDSELSTACKEN!!
Pumpor vill närmligen ha massor med näring och vatten och det är sällan en gödselstack blir riktigt torr. Och var hittar du MEr koncentrerad näring?
 
Sv: min dotter affärskvinnan

Kul ifall man planterar pumpafrön, glömmer bort det och låter grannbonden gödsla med det :angel: Blir roliga åkrar för den bonden :D
 
Sv: min dotter affärskvinnan

Härlig unge!
Jag bokar en pumpa till nästa höst.
Kontrakts-odling blir väl bra.
 
Sv: min dotter affärskvinnan

Tassetass skrev:
Kul ifall man planterar pumpafrön, glömmer bort det och låter grannbonden gödsla med det :angel: Blir roliga åkrar för den bonden :D
Det var faktiskt ungefär så jag upptäckte hur bra det var att odla på gödselstacken... :p Vi hivade ut komposthinken med pumpainnehåll där och tänkte inte mer på det. Och året efter (vi hade inte hunnit få plattan tömd än då, har stoor platta så det är ingen panik) så upptäckte vi, faktiskt precis på Halloweenhelgen, att det växte några stooora pumpor där! VI hade inte sett dem innan och de upptäcktes helt av en slump! För vår gödselstack är inget ställe man bara passerar sådär...
 
Sv: min dotter affärskvinnan

Vi har tagit hem en del av stacken till tomten där hon FÖDER upp sina 30kg pumpor :D (det är dotern själv som säjer att hon föder upp dem, hon går där och pratar med dem :D ) Här ser ni några av resultaten ;) www.kurtson.se
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp